ریاض میزبان وزیر خارجه فرانسه



وزیر خارجه فرانسه در اولین سفر خود به منطقه خلیج فارس، در ریاض با ولیعهد سعودی دیدار و درباره مسایل منطقه‌ای و بین‌المللی گفتگو کرد.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری رسمی عربستان (واس) اعلام کرد که محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور امروز (پنج‌شنبه) در ریاض میزبان کاترین کولونا، وزیر خارجه فرانسه بود که در اولین سفر خود به منطقه خلیج فارس، به عربستان سفر کرد، او قرار است در ادامه سفر خود به منطقه، به امارات نیز سفر کند.

در این دیدار دو طرف راه‌های تقویت روابط دوجانبه ریاض-پاریس و آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و تلاش‌های انجام شده در این راستا را بررسی کردند.

طبق گزارش واس، وزیر خارجه فرانسه شامگاه چهارشنبه وارد فرودگاه بین‌المللی ملک خالد در شهر ریاض شد و ولید الخریجی، معاون وزیر خارجه عربستان برای استقبال از او در فرودگاه حضور یافت.

وزارت خارجه فرانسه چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که کولونا از یکم تا سوم فوریه جاری به عربستان و امارات سفر خواهد کرد و مسایل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی را با همتایان سعودی و اماراتی خود بررسی خواهد کرد.

خبرگزاری فرانسه به نقل از یک منبع که نام آن را فاش نکرد، این اولین سفر کولونا به منطقه خلیج فارس محسوب می‌شود و مذاکرات او در این سفر شامل تحولات پرونده هسته‌ای ایران، شرایط لبنان و فلسطین خواهد بود.

انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا