ریسک‌زدایی و تسهیل کسب و کار؛ افق ناحیه نوآوری تهران



رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران درباره افق ترسیمی ناحیه نوآوری تهران، گفت: در افق ترسیمی ناحیه شکل‌گیری اکوسیستم فناوری تهران، خوشه سازی فناوری، ریسک زدایی و تسهیل راه‌اندازی کسب و کارهای نوآورانه و ارتقای اقتصاد شهری دنبال می‌شود.

 به گزارش ایسنا، علی اسدی امروز در مراسم افتتاح ناحیه نوآوری دانشگاه تهران، افزود: براساس آمارها در سال ۱۴۰۱، بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ متخصص در شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک فعالیت دارند.

وی میزان صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در این پارک در سال ۱۴۰۱ را ۳۴۰ هزار دلار ذکر کرد و ادامه داد: ابلاغیه‌ای برای پذیرش واحدهای فناور منتشر شد که ۱۵۰۰ شرکت اعلام آمادگی کردند و از این تعداد ۲۰۰ شرکت در این پارک مستقر شدند.

اسدی گفت: با هماهنگی با فراجا (فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران) و وزارت علوم، پارک دانشگاه تهران به عنوان هاب پارک‌های کشور در نظر گرفته شد و اخیرا در رویداد پلیس هوشمند، ۱۳۲ شرکت دانش‌بنیان در زمینه نیازهای فراجا خدمات و محصولات خود را ارائه دادند.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران اضافه کرد: در سال ۱۴۰۱ به میزان ۱۷ هزار متر مربع به فضاهای در حال بهره‌برداری پارک اضافه شد، ضمن آنکه در طول سال گذشته، ۸ شعبه پارک در کنار دانشکده‌های این دانشگاه ایجاد شده و یا تفاهم‌نامه ایجاد آن با دانشکده‌ها منعقد شده است. 

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، استارتاپ‌ها، شتاب‌دهنده‌ها، شرکت‌ها، متخصصان، سرمایه‌گذاران، دانشجویان و مردم ناحیه را بازیگران اصلی ناحیه عنوان کرد و افزود: شعار ناحیه نوآوری «زندگی پایدار، سبز و هوشمند» است. دلیل گذر از پارک‌های علم و فناوری به سمت نواحی نوآوری این است که از تک هدف بودن در توسعه اقتصادی به سمت چند هدف بودن یعنی توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی پیش برویم.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، ویژگی‌های ناحیه نوآوری تهران را افزایش و ارتقای کمیت و کیفیت تحقیق و نوآوری دانشگاهی، ایجاد هم افزایی شرکت‌های دانش‌بنیان، امکان توسعه اقتصاد شهری، ایجاد مکان‌هایی با پتانسیل‌های کارآفرینانه و نوآورانه و ایجاد بستر لازم جهت رشد تیم‌ها و شرکت‌ها با کمترین حمایت دولتی اعلام کرد. 

وی ادامه داد: ناحیه نوآوری تهران ۷۱۵ هکتار بوده که امکان گسترش فضای کسب و کار، ایجاد اکوسیستم فناوری و نوآوری باز، امکان استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان شتاب‌دهنده ها را فراهم می‌کند. 

اسدی بیان کرد: همچنین در حال حاضر در ناحیه نوآوری شهر دانش، ۶۰۰ شرکت دانش‌بنیان قرار دارند و پتانسیل اشتغال حدود ۱۸ هزار نیروی دانش‌آموخته را دارد. 

وی درباره افق ترسیمی ناحیه نوآوری تهران، گفت: در افق ترسیمی ناحیه شکل‌گیری اکوسیستم فناوری تهران، خوشه‌سازی فناوری، ریسک‌زدایی و تسهیل راه‌اندازی کسب و کارهای نوآورانه و ارتقای اقتصاد شهری دنبال می‌شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا