زاخارووا: شرکت‌کنندگان در اجلاس اروپا-اوکراین «دلسرد» برمی‌گردند – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به اجلاس «اتحادیه اروپا-اوکراین» که دیروز (جمعه) در کی‌یف برگزار شد، گفت که شرکت‌کنندگان در این اجلاس دلسرد خواهند شد چون اهداف عملیات نظامی روسیه در اوکراین به طور تمام و کمال محقق خواهد شد.

زاخارووا گفت: تلاش‌های غرب بی‌حاصل است. همانطور که رهبری مسکو تاکید کرده، اهداف و مقاصد عملیات نظامی نیروهای مسلح روسیه در اوکراین به طور تمام و کمال محقق خواهد شد.

وی افزود: تمام شرکت‌کنندگان در اجلاس سوم فوریه در کی‌یف، به شدت دلسرد خواهند شد. آنها علاوه بر این باید پاسخگوی مردم خودشان هم باشند؛ مردمی که غرب با پول آنها جنگ ژئوپلیتکی خونینی را به قیمت «جان آخرین اوکراینی» به‌راه انداخته است.

اورسولا فون درلاین رئیس کمیسیون، چارلز میشل رئیس شورای اروپا و جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از روز پنجشنبه تحت تدابیر شدید امنیتی به پایتخت اوکراین سفر کرده‌اند.

رئیس کمیسیون اروپا روز پنجشنبه گفته بود که اتحادیه اروپا تمایل دارد همزمان با نخستین سالروز آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در ۲۴ فوریه، تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه اعمال کند.

همچنین یک مقام ارشد اتحادیه اروپا گفته بود که رهبران این اتحادیه در این اجلاس هیچ تعهدی برای تسریع روند الحاق اوکراین به اتحادیه اروپا نمی‌دهند.



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا