زیرساخت‌های «شهر علم شهید سلیمانی» آماده شده/در حال شاخص‌گذاری در حوزه پژوهش هستیم



رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان این که زیرساخت‌های «شهر علم شهید سلیمانی» آماده شده و امیدوارم به‌زودی در این حوزه به سوددهی برسیم، گفت: در نظر داریم ۵۰۰ شرکت استارت‌آپی را در آنجا مستقر کنیم. در پژوهش نیز نگاهمان، علم نافع و پژوهش‌های کاربردی است و در حال شاخص‌گذاری در این حوزه هستیم.

به گزارش ایسنا، دکتر حسین قناعتی در بیست و هشتمین سالگرد تاسیس مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران و مجمع عمومی این مرکز، حضور در جمع دانشجویان نخبه به عنوان سرنوشت سازان کشور را مغتنم دانست و گفت: شما می‌توانید تغییرات بزرگی در کشور ایجاد کنید.

وی افزود: کشور ما سابقه بسیار درخشانی در تمامی شاخه‌های علوم از جمله طب دارد. رازی و ابوعلی سینا بزرگانی هستند که کتب و دست نوشته‌هایشان سال‌ها مبنای طب در دنیا بوده است. وقتی این افتخارات ملی را داریم، بر ما الزام و التزام است تا راه آنها را ادامه دهیم و این کار نیازمند شناخت شرایط زمان و مکان است.

قناعتی، تفکر خلاق و به‌روز بودن را مهم خواند و گفت: درک شرایط زمان، درست اندیشیدن و به‌روز بودن بسیار مهم است و البته این به معنای نفی گذشته و بی‌توجهی به آن نیست. در ژاپن با وجود رشد بسیار خوب در علم و تکنولوژی، به سنت‌ها، اصول اخلاقی و احترام به بزرگان نیز همچنان پایبند هستند. به‌روز بودن به این معنی نیست که فرهنگ بسیار غنی ایرانی و اسلامی خود را فراموش کنیم. در زمینه علوم باید به‌روز باشیم و آخرین تکنولوژی‌ها را به کار بگیریم.

رئیس دانشگاه، مدیریت را امری دشوار و نیازمند دانش، تجربه و نگاه جامع دانست و گفت: مدیریت در پژوهش و به طور کلی مدیریت، نیازمند هوشمندی و اشراف علمی است. مدیریت مقوله‌ای بسیار دشوار است و باید با نگاه تیمی و دانش فراوان همراه باشد.

وی عدم قطعیت را یکی از مداخلات مهم در مدیریت دانست و تاکید کرد: درست هنگامی که سازمان جهانی بهداشت، کارگروهی برای ریشه‌کنی فقر، بیسوادی و دستیابی به برابری ایجاد کرده بود، کرونا تمامی این برنامه‌ریزی را بر هم ریخت و اکنون برآوردها نشان‌دهنده آن است که مشکلات اقتصادی در سال‌های آینده، معادلات جهان را برهم می‌ریزد.

قناعتی، بر ضرورت برنامه محوری تاکید کرد و گفت: برای دستیابی به موفقیت باید برنامه محور باشیم و افق‌ها و برندهای آینده را بشناسیم و بدانیم در دنیا برای آینده پزشکی چه برنامه‌ریزی‌هایی شده است. به‌روز باشید، به مسیر خود اشراف داشته باشید و برنامه‌های استارت‌آپی خود را بر اساس دانش پایه‌ریزی کنید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با ابراز امیدواری برای ادامه فعالیت‌های خوب در مرکز پژوهش‌های علمی دانشجویان، افزود: امیدوارم این روال خوبی که جریان داشته، ادامه یابد و شاهد فعالیت‌های خوب و موفقیت دانشجویان در این مرکز باشیم.

به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، وی همچنین حرکت برنامه محور را سرلوحه اقدامات حوزه ریاست این دانشگاه عنوان و اظهار کرد: زیرساخت‌های «شهر علم شهید سلیمانی» آماده شده و امیدوارم به زودی در این حوزه به سوددهی برسیم. در نظر داریم ۵۰۰ شرکت استارت‌آپی را در آنجا مستقر کنیم. در پژوهش نیز نگاهمان، علم نافع و پژوهش‌های کاربردی است و در حال شاخص‌گذاری در این حوزه هستیم. (از سال گذشته شهر علم شهید سلیمانی به وسعت ۱۷ هکتار در منطقه یافت آباد تهران در حال تاسیس است).

قناعتی در پایان از دانشجویان خواست تا “نگاهشان امیدوارانه باشد” و خاطرنشان کرد: در شرایط بسیار سختی، کشور حفظ شد و جنگ در کشور مدیریت شد. اکنون زمان آن رسیده که با نگاه امیدوارانه برای رشد دانشگاه و کشور فعالیت کنیم.

انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا