زیرسازی آسفالت برخی بزرگراه‌های تهران/مرمت آسفالت ۱۲ بزرگراه پایتخت تا پایان شهریور 



سرپرست معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران در خصوص آخرین وضعیت توزیع آسفالت در معابر پایتخت توضیحاتی ارائه کرد.

عباس شعبانی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد وضعیت آسفالت‌های تهران، گفت: تهران ۷۰۰ کیلومتر مربع است. ۱۱۰ میلیون مترمربع از این مساحت را معابر تشکیل می‌دهد و عمر آسفالت در تهران ۱۰ سال است. پس هرساله آسفالت حدود ده درصد از معابر شهر تهران باید بروزرسانی شود که برای انجام این مهم به یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن آسفالت نیاز است. اما در ده سال اخیر سالانه بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تن آسفالت و نهایتا در برخی سالها ۷۰۰ هزار تن آسفالت در معابر پخش و اجرا شده است.

به گفته وی، به عبارت ساده تر شهرداری تهران در این سالها ۱۰ میلیون تن آسفالت عقب تر از برنامه است و به همین دلیل در معابر و کوچه‌های فرعی اوضاع آسفالت خوب نیست.

شعبانی با بیان اینکه در سال گذشته ۷۵۰ هزار تن آسفالت ریزی انجام شده و امسال نیز قرار است یک و نیم میلیون تن آسفالت ریزی در معابر انجام شود، تصریح کرد: عمر مفید آسفالت به شرط نگهداشت درست ۲۰ سال است؛ اما حجم حفاری در معابر تهران بالا است و به همین علت عمر مفید آسفالت تهران به صورت متوسط ۱۰ سال شده است. البته در برخی مواقع دیده شده است که بعد از مدتی آسفالت معابر برای حفاری دستگاه های مختلف کنده شده است که این مسئله نه تنها نارضایتی مردم بلکه موجب نارضایتی مجموعه شهرداری نیز شده است.

به گفته سرپرست معاونت عمرانی شهرداری تهران، با اینکه بارها از دستگاه‌های مختلف همچون آب ، گاز و…  درخواست کردیم که برنامه عملیات حفاری خود را بدهند، اما این امر انجام نشد. البته در برخی مواقع وقوع حوادثی همچون ترکیدگی لوله آب و… قابل پیش‌بینی نیست.

وی با بیان اینکه ۶۰۰ کیلومتر بزرگراه در تهران داریم که با رمپ و لوپ و… حدود ۱۰۰۰ کیلومتر می‌شود، گفت: براساس برنامه ریزی باید در سال جاری آسفالت ۲۰ بزرگراه را مرمت کنیم که مرمت آسفالت ۱۲ بزرگراه باید در شش ماهه نخست سال‌جاری انجام شود و آسفالت این بزرگراه ها نباید دیگر ایرادی داشته باشد و مردم می توانند این وعده ما را رصد کنند و ایرادات را به ما بگویند.

شعبانی با بیان اینکه زیرسازی برخی بزرگراه‌ها همچون آزادگان در برخی نقاط دچار ایرادات جدی است و نیاز به تحکیم بستر دارد، افزود: ما قصد داشتیم در بهسازی معابر و بزرگراه‌های پرتردد از روش‌های نوینی همچون جایگزین کردن بتن به جای آسفالت استفاده کنیم، اما با این حجم تردد و ترافیک نمی‌شود عملیات بتن ریزی انجام داد و در جاهای مورد نیاز بزرگراه‌ها، در حال احداث یک لایه بتن غلتکی و تحکیم بستر بوده و بعد آسفالت را اجرا می‌کنیم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا