ساماندهی فعالان حوزه مسکن/بررسی وضعیت اجاره‌بها و ….

«ساماندهی فعالان در حوزه مسکن » و «بررسی وضعیت اجاره بها» مهمترین خبرهای مجلس در هفته گذشته بودند که مورد توجه مخاطبان قرار گرفتند.

به گزارش ایسنا، مهمترین خبرهای روزهای پایانی اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ مجلس شورای اسلامی را در این خبر مرور می کنیم:

در هفته گذشته مجتبی یوسفی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خبر داد که فعالان در حوزه مسکن ساماندهی می شوند و نظام رتبه بندی مشاوران املاک اجرایی می شود.

ساماندهی فعالان حوزه مسکن/بررسی وضعیت اجاره‌بها و ....

این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی همچنین تاکید کرد که در طرحی که کمیسیون عمران برای ساماندهی بازار اجاره بهای مسکن آماده کرده است، ساماندهی فعالان در حوزه بازار مسکن پیش بینی شده است و از طرف دیگر موجرهایی که قراردادهای اجاره بلند مدت ببندند مشمول معافیت مالیاتی خواهند شد.

یوسفی ضمن انتقاد از وضعیت بازار اجاره بهای مسکن گفت که آشفته بازار حوزه مسکن و عدم اقدامات در حدود یک دهه گذشته باید به صورت جداگانه مورد بررسی قرار گیرد. اما خروجی این وضعیت در بازار رهن و اجاره خود را نشان می دهد که قیمت ها رشد بالایی داشته اند. از طرف دیگر در شرایطی که قبلا هر ۵ سال یک بار قیمت ها در بازار رهن و اجاره رشد پیدا می کرد در چند سال اخیر سالی دوبار رشد قیمت را شاهد هستیم.

همچنین محسن پیرهادی نایب رئیس فراکسیون انقلاب مجلس شورای اسلام در خصوص وضعیت بازار مسکن و اجاره بها با اشاره به اینکه جمعیت مستاجران در کشور دو برابر و شمار خانه های خالی چهار برابر شده است، تاکید کرد: اخذ مالیات از خانه های خالی زمانی اهمیتش دو چندان می شود که به این نکته توجه داشته باشیم طی بازه ۱۰ سال از سال ۸۵ تا سال ۹۵ شمار خانه های خالی در کشور چهار برابر شده است و بر اساس گزارش مرکز آمار از ۶۳۳ هزار واحد در سال ۱۳۸۵ به ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد در سال ۱۳۹۵ افزایش یافته است.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی هم در «سومین همایش بین‌المللی صندوق توسعه ملی، حکمرانی نوین در صندوق توسعه ملی» گفت که امروز مزاحم کارآفرینان هستیم و تورم محصول رشد نقدینگی است.

ساماندهی فعالان حوزه مسکن/بررسی وضعیت اجاره‌بها و ....

قالیباف با بیان این‌که امروز تورم محصول رشد نقدینگی است و از ناترازی عملیاتی بودجه و بانک‌ها می‌آید، گفت که باید اقتصاد مردمی در دستور باشد نه این‌که امروز مزاحم کارآفرینان هستیم و چوب لای چرخ آنها می‌گذاریم؛ قطعا می‌توانیم با تصمیمات شجاعانه و عالمانه در برنامه هفتم به یک ثبات اقتصادی برسیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین در جریان سفری یک روزه به استان قزوین داشت و با حضور در جلسه شورای اداری شهرستان بوئین زهرا گفت: امروز باید همه مسئولان در سطوح مختلف با همدلی، گره از کار مردم باز کنیم. فرهنگ انقلابی به شعار و داد زدن نیست، بلکه باور داشتن به سنت الهی و مردم است.

قالیباف همچنین تأکید کرد که انقلابی‌ بودن به شعار و دادزدن نیست بلکه به بازکردن گره از کار مردم است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در آیین گرامیداشت شهدای بخش رامند نیز گفت: سختی‌های اقتصادی حق مردم ما نیست. در برنامه پنج ساله هفتم به کمک دولت به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده تا در این مدار و با نگاه مسئله محوری به سمت ثبات اقتصادی پیش برویم.

سیداحمدرضا دستغیب، رئیس کل دیوان محاسبات هم در سومین همایش حکمرانی در صندوق توسعه ملی گفت که دیوان محاسبات بعنوان یک دستگاه نظارتی، تمرکز کافی بر روی منابع و مصارف صندوق توسعه ملی دارد.

علی کامیار دادستان دیوان محاسبات کشور نیز از ورود مجدد دادستان دیوان محاسبات به پروژه‌های دولت الکترونیک در حوزه بهداشت و درمان خبر داد و گفت که جلسه ای مشترک با مدیران و مسئولان مربوطه برگزار شده  آخرین وضعیت پیشرفت پروژه های دولت الکترونیک در زمینه بهداشت و درمان بررسی شده است.

ساماندهی فعالان حوزه مسکن/بررسی وضعیت اجاره‌بها و ....

حجت الاسلام احد آزادی خواه، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی نیز در هفته گذشته با اشاره به اعلام نرخ خرید تضمینی گندم از سوی دولت گفت که مطابق قانون، شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی باید در خصوص نرخ خرید تضمینی گندم تصمیم گیری کند.

حسین حسین زاده عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی هم گفت که به دنبال تقویت روابط با کشورهای نفتی و گازی، دیپلماسی قوی در حوزه انرژی در دولت سیزدهم شکل گرفته که راهی برای خنثی سازی تحریم ها به شمار می رود.

در هفته گذشته نصرالله پژمانفر، رییس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی هم از نهایی شدن گزارش این کمیسیون درباره واگذاری خودرو خبر داد.

علی خضریان رییس هیات تحقیق و تفحص از شستا ‌با انتقاد از همکاری نکردن مسئولان فعلی با این هیات گفت: متاسفانه علی‌رغم مکاتبات متعدد ارسالی از طرف این هیات و عدم وصول پاسخ‌های قانع کننده پیرامون تخلفات مذکور، مدیران ارشد حاضر در شرکت شستا تمایلی به ارسال اطلاعات دقیق و کامل پیرامون موضوعات مورد درخواستی این هیات را نداشته و به نوعی موجب طولانی شدن زمان بررسی‌ها شده‌اند.

بابک نگاهداری رییس مرکز پژوهش های مجلس هم با بیان اینکه کاهش قدرت نقدینگی زنجیره تامین در بخش دارو می تواند منجر به توقف خطوط تولید شود، گفت: بخش زیادی از کمبودها در زمینه دارو ناشی از عدم تمایل شرکت ها به تامین دارو به علت عدم تحقق وعده ها از جمله کاهش حقوق گمرکی، اعطاء تسهیلات بانکی، قیمت گذاری مناسب و تامین به موقع منابع مالی، است.

ساماندهی فعالان حوزه مسکن/بررسی وضعیت اجاره‌بها و ....

اسماعیل حسین زهی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدام ایرلاین ها برای افزایش قیمت بلیت هواپیما، بیان کرد که نیاز است وزارت راه و شهرسازی نظارت عالیه ای بر عملکرد ایرلاین ها داشته و اگر قرار است افزایش قیمتی صورت گیرد با نظر دستگاه های قیمت گذار ذی ربط و در نظر گرفتن منافع مردم باشد.

انتهای پیام


منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا