سامانه موشکی مرصاد16 در کویر مرکزی ایران تست شد/ رونمایی از نمونه بهینه‌شده در آینده نزدیک

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، در آستانه دهم شهریور «روز پدافند هوایی ارتش»، نسل جدید سامانه موشکی تماماًبومی «مرصاد16» در کویر مرکزی ایران علیه اهداف تعیین‌شده با موفقیت مورد ارزیابی قرار گرفت.

امیر سرتیپ‌دوم «محمد یوسفی خوش‌قلب» معاون عملیات نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، ضمن تبریک هفته پدافند گفت: سامانه موشکی مرصاد16 کاملاًبومی، و از فناوری‌های نوین جهت مقابله با جنگ الکترونیک و درگیری هم‌زمان با چند هدف متخاصم بهره‌مند است.

وی افزود: سامانه موشکی مرصاد16 برای اولین بار تحت کنترل شبکه یکپارچه پدافندی قرار گرفت و از مرکز فرماندهی و کنترل حضرت ولی‌عصر(عج) نسبت به کشف، شناسایی، درگیری و انهدام اهداف اقدام شد.

خوش‌قلب با بیان اینکه تحرک و چابکی بالا از خصوصیت اصلی و منحصر به فرد این سامانه است، اضافه کرد: سامانه مرصاد16 قادر است با اهداف سرعت بالا در ارتفاع کم مانند انواع کروز مقابله نماید.

معاون عملیات نیروی پدافند هوایی ارتش با تأکید بر اینکه ارتباط با شبکه یکپارچه به‌صورت دیتا و محیط کاملاً امن برقرار می‌گردد، تصریح کرد: سامانه موشکی مرصاد16 قادر است در لحظه، هدف متخاصم با هر ارتفاع پروازی را شناسایی کند و وارد عمل بشود و در لحظه اهداف را به شبکه می‌دهد و مرکز کنترل فرماندهی می‌تواند مستقیم با سامانه درگیر بشود.

خوش‌قلب در ادامه خاطرنشان کرد: به‌زودی از بهینه‌شده سامانه مرصاد16 جهت مقابله با اهداف ارتفاع بالا با سرعت بالا رونمایی خواهد شد.

انتهای پیام/؛+

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا