ساپینتو: بهتر بود یزدانی برود/ پنجره باز است اما جای خالی نداریم



سرمربی استقلال می‌گوید تیمش بازی سختی مقابل ملوان دارد.

به گزارش ایسنا، ریکاردو ساپینتو، سرمربی استقلال در نشست خبری قبل از بازی تیمش مقابل ملوان در هفته هفدهم رقابت‌های لیگ برتر اظهار کرد:‌ یک بازی سخت دیگری در پیش داریم. یک ملوان متفاوتی را می‌بینیم که در دفاع منظم و فشرده هستند و در بازی هفته گذشته هم خوب نتیجه گرفتند و ۲ بازی را با پیروزی پشت سر گذاشتند و بازی جام حذفی را باختند. این تیم دارد پیشرفت می‌کند و در برابر ما پرانگیزه خواهد بود. این تیم در ۵ بازی اخیر گلی دریافت نکرده است. برای ما بازی سختی در پیش خواهد بود. باید صبور باشیم و تحرک داشته باشیم و وقتی موقعیت داشتیم، گل بزنیم. باید کارآمدتر در مقابل این تیم‌ها ظاهر شویم تا نتیجه لازم را به دست آوریم.

او درباره تقابل تیمش مقابل ملوان افزود: ما در ۲ بازی اخیر خوب ظاهر شدیم اما نتیجه خوبی در بازی آخر نتوانستیم بگیریم؛ آن نتیجه‌ای که ما لایقش بودیم. جایگاه ما در لیگ واقعی نیست و ارزش واقعی ما را نشان نمی‌دهد. اشتباهات داوری و پنالتی و امتیازاتی که از ما گرفتند باعث این اتفاقات شد. هیچ‌کسی درباره این مسائل صحبت نمی‌کند و انگار مسائل طبیعی است. وقتی می‌گوییم ما لایق امتیازات بیش‌تر هستیم، دروغ نمی‌گویم. ما خیلی تحت تاثیر این مسائل قرار گرفتیم و با این تصمیم‌ها نمی‌توانیم قهرمانی را به دست آوریم. باید با تیم ما منصفانه عمل کنند. سطح تیم ما بیش‌تر از این‌هاست.

ساپینتو در پاسخ به این سوال که آیا از قهرمانی ناامید شدید؟ گفت: من امیدوار هستم اما اگر قرار باشد بازهم از اما امتیاز بگیرند، کار سخت‌تر می‌شود. هیچکدام از تیم‌ها از ما بهتر نبودند. تراکتور در مقابل ما بازی خوبی انجام نداد اما بازی را برد. در بازی مقابل سپاهان و تراکتور ما لایق بیش‌تر از این‌ها بودیم.

سرمربی استقلال درباره وضعیت سیاوش یزدانی گفت:‌ من به سیاوش خیلی فرصت دادم. فقط به خاطر پنالتی نبود. من از او بیش‌تر انتظار داشتم چون به او بیش‌تر فرصت دادم. من او را کاپیتان گذاشتم و باید او به من کمک می‌کرد تا بهتر از این‌ها باشیم اما اطمینان من از او سلب شد. وقتی این اتفاق می‌افتد ما می‌خواهیم بازیکنان دیگر جذب کنیم و اگر او برود، این فرصت را داریم. ۲۴ ساعت وقت داریم تا این کار را انجام دهیم. سیاوش بهتر بود برود و بازی کند. ما این فضا را می‌خواهیم تا تیم خالی شود. من خوشحال هستم اما من دوست دارم ارزش تیم خود را بیش‌تر کنم. از مدیرعامل شنیدم او دارد مشکل‌سازی می‌کند و برای فسخ قرارداد کمک نمی‌کند و از این فضا را به ما نمی‌دهد.

او افزود: آمانوف هم خوشحال نیست و می‌خواهد بازی کند. من هم قبول می‌کنم که او می‌خواهد بازی کند اما باید یاد بگیرد و پیشرفت کند. برای آمانوف هم آرزوی بهترین‌ها را دارم اما او این فضا را نیز برای باشگاه ایجاد نمی‌کند. یکی از بازیکنان هم می‌خواستم قرضی برود که آن فضا هم ایجاد نمی‌شود. مدتی است که من با مدیرعامل جلسه داشتم و درباره لیست تیم صحبت کردم. درباره بازیکنان داخلی و خارجی صحبت کردیم. مدیرعامل از خیلی وقت پیش مطلع است. اگر این سهمیه‌ها را به دست آوریم، می‌توانیم پیش برویم. ما ۲ جام پیش‌رو داریم؛ جام حذفی و لیگ برتر. وقتی ما بازیکن مصدوم داریم و راه‌حلی نداریم، سخت است که بتوانیم سطح تیم را در تراز مورد نظر نگه داریم. امیدوارم در ۲۴ ساعت آینده این مشکلات برای آینده تیم ما برطرف شود. ما باور داریم که می‌توانیم قهرمان لیگ برتر و جام حذفی شویم.

او در پاسخ به این سوال که آیا آمانوف و یزدانی با نظر شما جذب شدند؟ گفت:‌ آمانوف و یزدانی این‌جا بودند. بحث سربازی سیاوش مطرح بود. من تا الان نتوانستم کاری انجام دهم.

او درباره این که تیمش علاقه‌ای به کسب نتیجه تساوی ندارد، خاطرنشان کرد: شما الان مربی شدید؟‌ دیدید که در بازی‌ها چه اتفاقاتی رقم خورد. شما بازی را دیدید؟‌ بازی ما مقابل تراکتور تحت کنترل بود. وقتی بازیکن شما در یک موقعیت، عملکرد خود را دارد، من چکار می‌توانم انجام دهم؟ ما در بازی مقابل سپاهان مشکل انفرادی داشتیم و این باعث شد که ما بازی را باختیم. ما در بازی پنالتی هم داشتیم. ما خیلی بهتر از سپاهان بازی کردیم. من فقط برای پیروزی می‌جنگم.

ساپینتو در پاسخ به این سوال  که قبل از بازی با سپاهان، قرار بود سیاوش یزدانی از لیست کنار گذاشته شود؟ گفت:‌ شاید این‌طور باشد. ما انتخاب زیادی برای آن جایگاه نداشتیم. عارف بیرون بود و روزبه می‌توانست آن پست را بازی کند اما آن‌ها هافبک دفاعی بودند. سیاوش یزدانی از من فرصت خواست. من در بازی مقابل تراکتور از او راضی نبودم اما او به من گفت که فرصت دهید. من نمی‌خواهم بازیکن دیگری در پست دیگری جای دهم. فکر کردم که فرصت دیگری به یزدانی بدهم و حتی کاپیتانی را هم به او دادم. من ارسلان را هم برای کاپیتانی داشتم اما تصمیم گرفتم که او کاپیتان باشد. من راضی نبودم و وقتی اعتمادم از یک بازیکن سلب شود، به او می‌گویم که اعتمادم از او  سلب شده است. برخی اوقات باید از دست بدهی تا به دست بیاوری.

او درباره وضعیت مصدومیت ابوالفضل جلالی، عارف غلامی و سید حسین حسینی گفت: باید دید وضعیت آن‌ها به چه شکل رقم می‌خورد.

سرمربی استقلال در پاسخ به این سوال که خواسته او از مدیرعامل باشگاه چیست؟ گفت: صحبت‌های داخلی بین من و مدیرعامل و تیم است. خواسته ما فقط بردن است.

او درباره این مساله که در لیست تیم برای نقل و انتقالات، بازیکن بازی‌ساز حضور دارد؟ گفت:‌ هنوز مشخص نشده است. هر مربی‌ای دوست دارد که کیفیت تیمش را بالا ببرد. من دوست دارم این شانس را هم داشته باشم. پنجره شب گذشته باز شده است اما ما هم‌چنان سهمیه برای لیست تیم نداریم. اگر لازم باشد در فضای مناسب من جواب این مساله را می‌دهم.

ساپینتو درباره شایعه تماسی که با مدیرعامل تراکتور برای انتقال ریکاردو آلوز داشته است، گفت:‌ من به کسی زنگ نزدم. نمی‌خواهم درباره مسائل اشتباه صحبت کنم. من شخصا به کسی زنگ نزدم. این واقعیت است. نمی‌خواهم درباره چیزهایی که قطعی نشده است، صحبت کنم. اگر شرایط فراهم باشد، می‌توانیم بعدا صحبت کنیم.

انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا