سرمدی: شهید سلیمانی گفتمان برتر در عرصه بین الملل را برای ایران فراهم کرد


عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهید سلیمانی از جمله چهره های چند وجهی هستند، گفت: شهید سلیمانی به عنوان یک چهره مبارز زمینه اقتدار سیاسی و گفتمان برتر در عرصه های بین المللی را برای جمهوری اسلامی ایران ایجاد کرد.

به گزارش ایسنا، کیومرث سرمدی در آستانه سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی در بیان شخصیت این شهید عنوان کرد: شهید سلیمانی از جمله چهره های چند وجهی هستند و نکته ای که باید به آن توجه کنیم این است که در دنیای امروز اگر قرار باشد در دفاع از ارزش ها و دفاع از تمامیت ارضی مملکت خودمان حرفی برای گفتن داشته باشیم، باید در میدان و عمل حرف برای گفتن داشته باشیم.

وی در ادامه تصریح کرد: بنابراین، تا زمانی که ما در میدان مواجهه با دشمنان توان و اقتدار نداشته باشیم، در گفتمان، دیپلماسی و ارتباطات سیاسی نیز توفیق نخواهیم داشت.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: شهید سلیمانی به عنوان یک چهره مبارز در میدان جنگ و رو در رو شدن با دشمن به عنوان یک لیدر، زمینه اقتدار سیاسی و گفتمان برتر در عرصه های بین المللی را برای جمهوری اسلامی فراهم کرد.

سرمدی با بیان اینکه شهید سلیمانی هم به لحاظ نظامی و هم از نظر سیاسی یک چهره برجسته جهانی بود، اظهار کرد: دشمن در برخورد با این چهره دچار اشتباه محاسباتی شد. در واقع آمریکای جنایتکار و همه کسانی که دست اندرکار ترور این شهید بودند، راه را اشتباه آمدند و مشکلشان این بود که احساس کردند با حذف فیزیکی شهید سلیمانی تاثیر مثبت این بزرگوار در میدان و صحنه دیپلماسی کمرنگ می شود و از بین می رود.

وی در عین حال گفت: اما شهادت شهید سلیمانی تاثیر بیشتری در این مسائل داشت و در واقع شهادت ایشان در روسیاهی و شکست دشمن بسیار موثرتر از حیاتش بود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پایان یادآور شد: دیدیم که تاثیر این جنایت در عرصه بین الملل و در دیدگاه ملل مختلف و در بین مردم ایران آن تشییع جنازه عظیم بود، بنابراین تصورم این است که شهادت و خون این شهید بزرگوار بسیار موثرتر در روسیاهی دشمن بود.

انتهای پیام


منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا