سفر محرمانه یک وزیر اسرائیلی به امارات


وزیر امور استراتژیک در دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی به صورت محرمانه به ابوظبی سفر کرد.

به گزارش ایسنا، سایت واللا به نقل از منابع آگاه اعلام کرد: رون درمر، وزیر امور استراتژیک در دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در سفری محرمانه به ابوظبی با مسؤولان اماراتی دیدار کرد. وی درباره جزئیات سفر احتمالی نتانیاهو به امارات و روابط دوجانبه و پرونده‌های مشترک با مسؤولان اماراتی صحبت کرد.

نتانیاهو اخیرا اعلام کرد قصد دارد به امارات سفر کند. سفر وی به ابوظبی عملا برنامه‌ریزی شده بود؛ اما یورش ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی آن را به تأخیر انداخت.

براساس گزارش واللا، تساحی هنگبی، مشاور امنیت «ملی» درمر را در این سفر همراهی کرد. این اولین سفر یک وزیر اسرائیلی به امارات از زمان تشکیل دولت جدید رژیم صهیونیستی است.

درمر نزدیکترین وزیر به نتانیاهو و مسؤول روابط با آمریکا و نزاع علیه ایران و تماس‌ها با عربستان و تلاش‌ها برای گسترش عادی سازی روابط با جهان عربی است که از استراتژیک‌ترین مسائل در سیاست خارجه رژیم صهیونیستی هستند.

هر چند منابعی در دفتر نتانیاهو وجود رابطه‌ای بین به تأخیر افتادن سفر وی به ابوظبی و یورش بن گویر به مسجد الاقصی را تکذیب کردند؛ اما امارات یورش بن گویر به مسجد الاقصی را محکوم کرد.

انتهای پیام


منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا