سفر مقام قطری به نوار غزه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از فلسطین الیوم، قرار است «محمد العمادی»، رئیس کمیته قطری بازسازی غزه(وابسته به وزارت امور خارجه) امروز پنج شنبه وارد نوار غزه شود.

منابع رسانه‌ای گزارش می‌دهند که العمادی طی دو روز آینده فعالیت‌های خود را در غزه برای کمک به مردم این منطقه آغاز خواهد کرد.

رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که العمادی امروز وارد غزه خواهد شد تا بعد از 4 ماه تاخیر توزیع سازوکار کمکهای نقدی ویژه قطر به خانواده‌های فقیر در نوار غزه را نهایی کند.

این رسانه ها اعلام کردند که محمد العمادی وارد نوار غزه خواهد شد و سازمان ملل کمک‌های قطری را در ماه آینده طی چندین نوبت میان خانواده‌های نیازمند غزه توزیع می‌کند.

رسانه‌های داخلی فلسطین به نقل از یک منبع آگاه گزارش دادند که کمک‌های اختصاص داده شده برای کمک به مردم غزه توسط قطر به سازمان ملل متحد منتقل شده که این کمک‌ها را مطابق توافقنامه منعقد شده توزیع خواهد کرد.

بر اساس این گزارش همه موانع توزیع کمک‌های قطر در نوار غزه برداشته شده و این کمک‌ها به سازمان ملل منتقل شد.

رژیم اشغالگر صهیونیستی 4 ماه قبل برای جلوگیری از رسیدن کمک‌های مالی قطر به غزه موانعی به بهانه‌های واهی ایجاد کرده بود که مانع رسیدن کمک‌های مالی قطر برای تامین نیازهای اساسی مردم غزه شد.

دو روز قبل حسین الشیخ، عضو کمیته مرکزی فتح گفت: توافق فلسطین و قطر درباره کمک مالی دوحه به غزه براساس دستورات محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین حاصل شد.

کمیته قطری بازسازی غزه پیشتر توافقی را با سازمان ملل درباره مکانیزم توزیع کمک مالی قطر به غزه امضا کرده بود.

به موجب این توافق که 19 اوت امضا شد این کمک 100 هزار خانواده در نوار غزه را پوشش می‌دهد و به هر خانواده 100 دلار داده می‌شود.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا