سفر هیأت‌های دو جنبش حماس و جهاد اسلامی به قاهره – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، منابع متعدد و رسانه‌های محلی امروز پنجشنبه اعلام کردند که دو هیئت از جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی و یک هیئت دولتی، نوار غزه را به مقصد قاهره برای دیدار با مقامات مصری و انجام جلسات داخلی ترک کردند.

به گفته این منابع، همچنین پیش‌بینی می‌شود دو هیئت از رهبری جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی از دوحه و بیروت برای پیوستن به دو هیئت از غزه به قاهره وارد شوند. منابع محلی اعلام کردند هیأت حماس متشکل از «زکریا ابو عمر» و «روحی مشتهی» دو عضو دفتر سیاسی این جنبش است و نیز قرار است هیأت حماس در خارج به ریاست «اسماعیل هنیه» به آنها ملحق شود.

این سفر با هدف گفتگو با مقامات سرویس اطلاعاتی مصر و مسئول پرونده فلسطین، برای بحث در مورد فرصت‌های تداوم آرامش در نوار غزه و مسائل دوجانبه انجام می‌شود. هیأت دولتی غزه نیز به ریاست «عصام الدعالیس» درباره مسائل اقتصادی با طرف مصری گفتگو خواهد کرد.

دفتر رسانه‌ای جهاد اسلامی در خبری کوتاه و بدون ارائه جزئیات بیشتر اعلام کرد که هیئتی از این جنبش شامل اعضای دفتر سیاسی و تعدادی از رهبران بعد از ظهر پنجشنبه به قاهره عزیمت کردند. برخی منابع نیز اعلام کردند که «زیاد النخاله» دبیرکل جهاد اسلامی به این هیأت در قاهره ملحق خواهد شد.

قرار است دفتر سیاسی جدید جنبش جهاد اسلامی برای توزیع پرونده‌ها و وظایف تشکیلاتی در قاهره تشکیل جلسه دهد. این هیئت قرار بود حدود دو هفته پیش به قاهره سفر کند، اما تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه که با ترور سه تن از رهبران ارشد جنبش آغاز شد، این سفر را به تعویق انداخت.

عصر دوشنبه گذشته نیز یک هیئت دولتی از رام الله به ریاست «محمد اشتیه» نخست وزیر تشکیلات خودگردان و شماری از وزرا وارد قاهره شد و جلسات مختلفی را با مقامات مصری از جمله «عباس کامل» وزیر اطلاعات کل و «مصطفی مدبولی» نخست وزیر مصر، «احمد ابوالغیط» دبیر کل اتحادیه عرب و شیخ «احمد الطیب» مفتی الازهر انجام داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا