سلامت آزمون حق افراد ذینفع است/اگر نگرانی برای کنکور ایجاد شود مجبوریم اینترنت را قطع کنیم



معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور گفت: در موضوع قطع اینترنت در آزمون سراسری مسئولان بر این باور هستند که سلامت آزمون حق افراد ذینفع است. اما از طرفی استفاده از هم اینترنت حق سایر مردم است، در واقع باید با توجه به اهم و مهم بودن موضوعات، انتخاب کرد. اگر خواسته‌ها برآورده نشد و نگرانی برای آزمون ایجاد شد مجبوریم اینترنت را قطع کنیم.

به گزارش ایسنا، «سید مجید میراحمدی» در نشست «تبیین ابعاد اجرایی و حفاظتی برگزاری نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۲» که امروز در مرکز همایش‌های حکمت پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران برگزار شد، اظهار کرد: آزمون سراسری یکی از مقاطع حساس و سرنوشت ساز و تعیین کننده برای دانش آموزان، اولیا و بستگان آن‌ها است. اگر چه بیش از یک میلیون نفر از دانش آموزان، کنکوری هستند، اما افراد درگیر در این آزمون بسیار بیشتر هستند.

وی ضمن اشاره به اهمیت کیفیت، سلامت و نظم در آزمون سراسری تصریح کرد: اگر این رخداد با امنیت، سلامت، کیفیت و استانداردهای لازم برگزار شود، جلوه‌ای از جلوه‌های کارآمدی، توانمندی، اقتدار امنیتی و انتظامی کشور نمایش داده می‌شود و بالعکس اگر خدشه‌ای در هرکدام از ابعاد آزمون سراسری به وجود آید، در جامعه علمی و دانش آموزان رخداد نامبارکی روی می‌دهد که نتیجه آن کاهش سرمایه اجتماعی خواهد بود. بنابراین، اینکه همه دستگاه‌های مسئول خود را در این امر برای کمک به سازمان سنجش و وزارت علوم موظف می‌دانند به دلیل همین اهمیت است.

معاون امنیتی-انتظامی وزیر کشور یادآور شد: وقتی وزیر علوم و رئیس سازمان سنجش برای تامین امنیت کنکور درخواست کمک کردند و خواستند دستورالعملی در شورای امنیت کشور در این زمینه مصوب و تکلیفی در همه دستگاه‌ها برای متکفل موضوع تعیین شود، این موضوع مورد استقبال وزیر کشور قرار گرفت و دستورالعمل جانبی تهیه و تکلیف دستگاه‌ها مشخص شد.

سردار میراحمدی بیان کرد: سال قبل دستورالعملی در زمینه فوق تهیه شد که یکی از سالم‌ترین و بی‌نظیرترین آزمون‌ها از این نظر که هیچ گونه اتفاق نامبارکی رخ نداد را تجربه کردیم و این برای همه ما جای خوشحالی است. البته به این موضوع بسنده نشد و متناسب با تحولات و تغییرات در فرایند حفاظت از آزمون نیز تغییراتی ایجاد کردیم.

به گفته وی، این تحولات و برنامه‌هایی که برای برگزاری امن آزمون سراسری انجام می‌شود، شجاعت و خلاقیت و ابتکار سازمان سنجش را تضمین می‌کند و شورای امنیت، شورای تامین استان‌ها و وزارت کشور همراه سازمان سنجش هستند.

این مقام مسئول ادامه داد: تامین امنیت آزمون مسئله‌ای نیست که ساده از آن عبور کنیم. در مورد خواسته‌های مسئولان سنجش برای اینکه چه اقدامات مکملی تضمین کننده سلامت و امنیت باشد را بررسی می‌کنیم. از جمله مواردی که این روزها به آن پرداخته شده قطع یاعدم قطع اینترنت است. برای ما حقوق داوطلبان و خانواده آن‌ها مهم است و ما خود را مکلف و موظف می‌دانیم که از این حقوق پاسداری کنیم و با همین نگاه آنچه لازم است را انجام می‌دهیم.

انتهای پیام 



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا