سنگ اندازی آمریکا در مسیر صادرات گاز به لبنان – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره لبنان، یک مقام فرانسوی تأکید کرد که مصر همچنان منتظر معافیت از تحریم‌های امریکا علیه سوریه برای صادرات گاز به لبنان است.

بر اساس این گزارش، پی‌یر دوکین، فرستاده ویژه فرانسه در امور حمایت بین‌المللی، گفت که مصر همچنان منتظر اعلام معافیت از تحریم‌های وضع‌شده علیه سوریه به موجب قانون سزار است تا بتواند صادرات گاز خود را به لبنان که از سوریه عبور می‌کند آغاز کند.

این مقام فرانسوی گفت که این پروژه هنوز به هیئت مدیره بانک جهانی ارائه نشده است.

وی افزود که این هیئت باید پس از ارزیابی اصلاحات بخش برق در لبنان با پرداخت وام ۳۰۰ میلیون دلاری ۱۸ ماهه به این کشور موافقت کند.

دوکین که در کنفرانسی مطبوعاتی در قاهره سخن می‌گفت تأکید کرد که وی برای پیگیری این پرونده به مصر رفته است و در هفته جاری به اردن و لبنان و سپس امریکا سفر می‌کند تا اجرای عملی این پروژه را پیگیری کند.

وی افزود که موانع فنی صادرات گاز مصر به لبنان برطرف شده و موضوع قیمت و کمیت گاز صادراتی نیز مشخص است اما مسئله‌ای که حل نشده تحریم‌های امریکا علیه دولت سوریه است.

به گفته این مقام فرانسوی مصری‌ها خواستار یک معافیت مشخص و معتبر به لحاظ حقوقی هستند و این نگرانی آنان بر حق است و مسئله باید فراتر از اظهارات سیاسی، بنیان حقوقی داشته باشد.



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا