سه دقیقه دفاع برای زاینده‌رود


ایسنا/اصفهان در آستانه روز جهانی محیط‌زیست، فراخوان شرکت در مسابقه «پایان‌نامه سه‌دقیقه‌ای برای زاینده‌رود»، خطاب به دانش‌آموختگانی که در طول دهه ۹۰ از پایان‌نامه‌هایی با موضوع زاینده‌رود دفاع کرده‌اند، منتشر شد.

محمدرضا رهبری، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی اصفهان با اعلام این خبر به ایسنا گفت: از آنجا که محیط‌زیست به ویژه در چند دهه اخیر برای جامعه ما به یک مسئله حیاتی تبدیل‌ شده، نهادها و مراکز مختلف موظف‌ هستند از منظر خود به این مسئله بپردازند.

او با بیان اینکه حیات و ممات ما در گرو شیوه برخورد با محیط‌زیست است، خاطرنشان کرد: آگاهی‌بخشی مداوم درباره اهمیت محیط‌زیست و زنده بودن زاینده‌رود از سرچشمه تا پایاب، آن را از امری دانشگاهی و فانتزی، به یک امر حیاتی و همگانی تبدیل می‌کند و به این دلیل که جهاد دانشگاهی، تسهیل‌گر ارتباط بین دانشگاه و اجتماع است، می‌کوشد با تعریف برنامه‌های مختلف در این زمینه، به وظیفه خود جامه عمل بپوشاند.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی اصفهان درباره «مسابقه پایان‌نامه سه‌دقیقه‌ای برای زاینده‌رود» توضیح داد: قالب کلی این مسابقه برگرفته از یک مسابقه بین‌المللی است که سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی تاکنون هفت دوره از آن را اجرا کرده و طی آن، دانشجویان مقاطع ارشد و دکتری، سه دقیقه فرصت دارند در برابر داوران مسابقه، از پایان‌نامه خود دفاع کنند.

رهبری افزود: به این دلیل که معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی اصفهان موضوع محوری خود را در سال جاری، «محیط‌زیست» انتخاب کرده و با پیشنهاد محمد کوشافر، عضو کارگروه تخصصی محیط‌زیست این معاونت و دبیر همایش ملی «زاینده‌رود و گاوخونی از بحران تا احیا»، تصمیم بر این شد که از قالب مسابقه پایان‌نامه سه‌دقیقه‌ای، برای اجرای یک مسابقه در حاشیه همایش یاد شده، ویژه پایان‌نامه‌های مرتبط با زاینده‌رود استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: این مسابقه، ویژه دانش‌آموختگانی است که در طول دهه ۹۰ از پایان‌نامه‌هایی با موضوع زاینده‌رود دفاع کرده‌اند و در واقع بسترساز فرصت دفاع و دیده شدنی دوباره برای این پایان‌نامه‌ها در فضایی بیرون از دانشگاه است.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی اصفهان با تقدیر از همکاری مرکز تحقیقات مطالعات آب دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) در برگزاری این رویداد گفت: امیدواریم همه نهادهای دانشگاهی و غیر دانشگاهی در اطلاع‌رسانی این رویداد یاریگر ما باشند تا بتوانیم سهم کوچکی از دین بزرگی که همه ما نسبت به زاینده‌رود داریم ادا کرده و در صورت امکان از انتشار پایان‌نامه‌های برتر نیز حمایت کنیم.

علاقه‌مندان برای شرکت در این مسابقه، تا پایان خردادماه ۱۴۰۲ فرصت دارند با مراجعه به نشانی reg.jdisf.ac.ir/pn۸ نسبت به ثبت‌نام اقدام کرده و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با دفتر سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی اصفهان به شماره ۰۳۱۳۶۶۸۱۰۷۷ و ۰۹۳۶۶۴۹۰۳۶۱ تماس بگیرند.

سه دقیقه دفاع برای زاینده‌رود

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا