سوریه: شورای امنیت علیه تجاوزات اسرائیل کاری کند



دولت سوریه در واکنش به حمله بامداد روز دوشنبه رژیم صهیونیستی به فرودگاه بین المللی دمشق، خواستار اقدام فوری سازمان ملل برای مجازات اسرائیل و تضمین عدم تکرار حملات آن به سوریه شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری دولتی سوریه “سانا”، دولت سوریه با ارسال دو پیام به رئیس شورای امنیت و دبیر کل سازمان ملل متحد به حمله جدید رژیم صهیونیستی به فرودگاه بین المللی دمشق واکنش نشان داد و عنوان کرد: رژیم اسرائیل درست در زمانی که مردم کشورهای عضو سازمان ملل متحد کریسمس و سال نو را جشن می گیرند و برقراری صلح و رفاه و ثبات در جهان را درخواست می‌کنند، قوانین بین المللی و اصول و مفاد منشور سازمان ملل متحد را زیرپا می‌گذارد و تجاوز جدیدی علیه سوریه انجام می‌دهد.

وزارت امور خارجه سوریه افزود: تجاوز اسرائیل به فرودگاه بین‌المللی دمشق چیزی جز حلقه جدیدی از جنایات اسرائیل و هدف قرار دادن مستقیم سوریه و مردم ثابت‌قدم آن که به دفاع از حاکمیت، وحدت و تمامیت ارضی خود پایبند هستند، نیست.

این وزارتخانه از شورای امنیت و سازمان ملل متحد خواست تا جنایات و تجاوزات اسرائیل را محکوم کند و برای پاسخگو کردن و مجازات مسئولین این تجاوزات و عدم تکرار آن اقدامی فوری انجام دهند.

حمله بامداد امروز رژیم صهیونیستی به فرودگاه دمشق اولین حمله این رژیم در سال ۲۰۲۳ به شمار می‌رود.

حدود دو هفته پیش نیز رژیم صهیونیستی با چند فروند موشک از سوی شمال شرق دریاچه طبریا، نقاطی را در اطراف دمشق هدف قرار داد که پدافند هوایی ارتش سوریه موشک‌ها را رهگیری و شماری از آنها را منهدم کرده بود.

این تجاوزهای هوایی اسرائیل در حالی است که دولت سوریه بارها با ارسال نامه به سازمان ملل متحد این حملات را محکوم و خواستار توقف آنها شده است.

انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا