سیاست شکست‌خورده آمریکا،جایگاه ایران را درآمریکای لاتین تقویت کرد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، وبگاه آمریکایی « responsible statecraft» اعلام کرد که «ایوان دوکه» رئیس‌جمهور سابق کلمبیا در جریان سفرش به اراضی اشغالی در پایان ماه مه، زنگ خطر را درباره برخورداری ایران از محیط دوستانه فزاینده در آمریکای لاتین به صدا درآورد.

این وبگاه در ادامه گزارش خود افزود: نگرانی‌های دوک، که متحد قوی ایالات متحده بود، به طور گسترده با جناح‌های تندرو هر دو حزب جمهوری خواه و دموکرات در ایالات متحده مشترک است. دوک و حامیان آمریکایی‌اش عمق فرضی جدید ایران در نیمکره غربی را با گسترش دولت‌های چپ‌گرا در آمریکای لاتین در چند سال گذشته مرتبط می‌دانند. با این حال، روابط ایران در آمریکای لاتین تا حد زیادی محدود به ونزوئلا، کوبا و نیکاراگوئه است.

به نوشته این وبگاه آمریکایی، این اتفاق تازه‌ای نیست و روابط ایران با ونزوئلا در سال ۲۰۰۰ و در زمان ریاست جمهوری هوگو چاوز شتاب بیشتری گرفت و روابط ایران و بولیوی شاهد پیشرفت‌هایی بوده است. همچنین در دوره نخست ریاست جمهوری «لوئیز ایناسیو داسیلوا»، روابط ایران با برزیل نیز رو به افزایش بود. این امر به طور ناخواسته توسط سیاست‌های ایالات متحده تسهیل شده است.

این گزارش می‌افزاید: واقعیت این است که ایران، برخلاف چین، منابع محدودی برای ارائه به همتایان بالقوه خود در آمریکای لاتین دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا