سیاسی کردن فعالیتهای بشردوستانه رنج مردم سوریه را تشدید کرده است – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، «بسام صباغ» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد پس از تصمیم شورای امنیت مبنی بر تمدید ارسال کمک های بشردوستانه به سوریه تاکید کرد که ادامه سیاسی کردن فعالیت های بشردوستانه توسط غرب و فقدان اراده واقعی برای دستیابی به پیشرفت در وضعیت بشردوستانه و ادامه تحمیل اقدامات قهرآمیز غیرقانونی، رنج مردم سوریه را تشدید کرده است.

وی همچنین بر اهمیت ایجاد پروژه‌های انرژی تجدیدپذیر و ضرورت حمایت از تلاش ها برای ارائه خدمات اساسی برای اطمینان از بازگشت پناهندگان تاکید کرد.

صباغ همچنین گفت که سوریه تمام تلاش‌های ممکن را برای ارائه خدمات اولیه به شهروندان خود انجام داده و همچنان انجام می‌دهد و با جدیت برای بهبود شرایط زندگی آنها تلاش می‌کند و با سازمان ملل متحد و آژانس‌های بشردوستانه آن برای اطمینان از ارائه کمک به همه سوری ها بدون تبعیض همکاری می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: تلاش‌های زیادی که سوریه برای بهبود وضعیت انسانی انجام می‌دهد، با چالش‌های واقعی و دشواری‌های بزرگی روبه‌رو بوده و همچنان ادامه دارد که این اقدامات تأثیر بسزایی در عدم دستیابی به پیشرفت‌های محسوس در وضعیت انسانی تا امروز داشته است.

لازم به ذکر است که شورای امنیت سازمان ملل متحد به اتفاق آرا قطعنامه ادامه ساز و کار ارسال کمک‌های بشر دوستانه به سوریه را ۶ ماه دیگر تمدید کرد.

بر اساس این گزارش، کمک‌های بشر دوستانه همچنان به مدت ۶ ماه دیگر از طریق ترکیه وارد سوریه خواهد شد.

گفتنی است ارسال کمک‌های بشردوستانه فرامرزی به سوریه منوط به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل است. قطعنامه شورای امنیت برای ارسال این کمک‌ها سال ۲۰۱۴ به تصویب رسیده است.

شورای امنیت سال ۲۰۱۴، زمانی که جنگ سوریه در اوج قرار داشت، با تصویب قطعنامه‌ای کمک رسانی‌های انسانی به مناطق تحت کنترل گروه‌های مسلح مختلف را مجاز کرده بود. علاوه بر گذرگاه های ترکیه، گذرگاه های اردن و عراق هم جزو این مکانیسم کمک رسانی بودند، اما ژانویه سال ۲۰۲۰ میلادی بسته شدند.



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا