سیاهکلی: به تخلفات وزارت صمت در عرصه خودرو در بورس رسیدگی شود



یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه «تنها راه اصلاح، استیضاح است» از نمایندگان خواست «حیثیت مجلس را به سیاست‌های منفی وزیر گره نزنند و بیش از این ذهن جامعه را نسبت به مجلس منفی نکنند و استیضاح وزیر صنعت را امضا کنند تا از این طریق احقاق حقوق شود.»

به گزارش ایسنا، لطف الله سیاه کلی نماینده قزوین، آبیک و البرز و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در جلسه روز یکشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۱ مجلس در تذکری به تیم اقتصادی دولت تاکید کرد: سفره مردم کوچکتر و قدرت خرید آنها هر روز کمتر از رو قبل شده‌است و کنترلی بر بازار و قیمت اجناس وجود ندارد.

وی با انتقاد از عدم نظارت بر قیمت کالا از سوی وی افزود: اخیراً قیمت تولید کالا بر روی کالاها قید می‌شود؛ وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) بگوید این قیمت‌گذاری با چه سیستم نظارتی انجام شده است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه «از بعد از اینکه وزیر صمت در استیضاح اول رأی آورد، وضعیت قیمت خودرو فاجعه آمیز شده‌است»، عنوان کرد: اخیراً دوستان می‌گویند چون آقای وزیر به تازگی کارت زرد گرفته است، چرا باید دوباره استیضاح او مطرح شود؟ من می‌گویم که کارت زردهای مجلس خاصیتی ندارند و اگر کسی ۴ کارت زرد بگیرد، تاثیری در اصلاح مدیریت او وجود ندارد؛ تنها راه اصلاح، استیضاح است.

سیاهکلی در ادامه با طرح این پرسش که وزیر صمت با کدام مجوز خودرو را در بورس ارائه داده است؟ عنوان کرد: تا به امروز هیچ یک از سیاست‌های آقای وزیر در کاهش قیمت کالا موثر نبوده است؛ بر همین اساس از وکلا می‌خواهم که حیثیت مجلس را به سیاست‌های منفی وزیر گره نزنند و بیش از این ذهن جامعه را نسبت به مجلس منفی نکنند و استیضاح وزیر صنعت را امضا کنند تا از این طریق احقاق حقوق شود.

وی همچنین گفت: از مدعی‌العموم و سازمان بازرسی کل کشور می‌خواهم تا به تخلفات وزیر صمت در عرصه خودرو در بورس رسیدگی کنند و ببینند که چگونه پول از جیب فقرا به جیب خودروسازان، واردکنندگان و دلالان می‌رود، و اگر نه به عنوان وکیل مردم از وزیر صمت در دستگاه قضا شکایت خواهم کرد.

این نماینده مجلس در پایان خواستار توجه و دقت نمایندگان در جریان رسیدگی به طرح ساماندهی وضعیت کارکنان شد.

انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا