سیره حضرت زهرا (س) چراغ راهی برای امت اسلام است


ایسنا/قزوین یک کارشناس مذهبی با تأکید بر الگوگیری از حضور در میدان حضرت زهرا (س)، گفت: اقدامات عملی و رفتارهای حضرت زهرا (س) نوعی آموزش برای مسلمانان و چراغ راهی برای امت اسلام است.

حجت‌الاسلام علی صالحی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بیانات حضرت فاطمه (س) چراغ راهی برای امت اسلام است چون ایشان با بیان برخی از مطالب شبهاتی را برطرف و حریم اسلام را معین کردند.

وی افزود: باید از حضور حضرت زهرا (س) در میدان و رفتار عملی ایشان نیز الگو بگیریم، حضور در مسجد برای خطبه و ترک برخی از مجالس ازجمله آن‌هاست که در کلام جای نمی‌گیرد و باید از رفتار حضرت زهرا (س) الگوبرداری کنیم.

امام جمعه سابق آبگرم عنوان کرد: اقدامات عملی و رفتارهای حضرت زهرا (س) نوعی آموزش برای مسلمانان است.

وی بیان کرد: دشمن در عرصه تحریف و ایجاد شبهه تلاش می‌کرد و حضرت زهرا (س) با ورود به میدان به همه افراد آموزش دادند که در مقابل فتنه برای حذف ولایت و تغییر احکام اسلام باید جان خود را فدا کنند حتی اگر آن جان، جان امامی معصوم باشد.

حجت‌الاسلام صالحی خاطرنشان کرد: حضرت زهرا (س) مشروعیت یک حکومت را زیرسوال بردند. فدک برهانی قاطع برای اثبات اهل بیت (ع) و ابطال حاکمیت باطل خلفا بود برای همین ایشان قباله فدک را مقابل خلیفه بردند و برای اثبات حقانیت به آیات الهی استناد کردند.

وی تصریح کرد: حضرت زهرا (س) با خطبه غدیر تلاش کردند مردم حقایق را متوجه شوند. حضرت زهرا (س) با این رفتارها خواستند بگویند رضایت رسول الله (ص) در گرو رضایت فاطمه (س) است و ایشان از آنان راضی نیستند و به حکومت آن‌ها معترض‌اند لذا این امر باطل بودن حکومت خلفا را نشان می‌دهد.

این کارشناس مذهبی در پایان خاطرنشان کرد: حضرت زهرا (س) در تمام عمر مبارکشان سیره‌های مختلفی دارند که شامل رفتار با والدین، همسرداری، تربیت فرزند، حضور در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، علمی و فرهنگی ایشان است.

انتهای پیام


منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا