سیلاب در باخرز/ نجات ۲ چوپان و ۶۰۰ راس گوسفند


بخشدار بخش مرکزی شهرستان باخرز اظهار کرد: دو چوپان و ۶۰۰ راس گوسفند که بر اثر بارندگی شدید در منطقه کوه‌های نی بید از ارتفاعات روستای مرادآباد شهرستان باخرز، گرفتار سرما و سیل شده بودند نجات یافتند.

آفتاب‌‌نیوز :

مرتضی باقری سلامی گفت: به محض اطلاع بخشداری مرکزی از گرفتار شدن چوپان و گوسفندان در ارتفاعات روستای مرادآباد به دلیل بارندگی و سرمای شدید هماهنگی لازم با نیرو‌های امدادی محلی، دهیاری، اعضای شورای اسلامی و جمعی از اهالی روستای مرادآباد و همچنین اداره‌های مربوطه به ویژه اداره راهداری صورت گرفت. کار نجات چوپانان و گوسفندان که ساعت‌ها به طول انجامید، ضمن نجات احشام، آذوقه و خوراک مورد نیاز نیز تامین شد و احشام به مکان مناسب هدایت شدند.

۳۰ راس گوسفند تلف شدند

بخشدار مرکزی باخرز یادآور شد: به رغم تلاش‌ها به دلیل صعب العبور بودن محل استقرار احشام و عبور سیل از آنجا، متاسفانه حدود ۳۰ راس گوسفند به دلیل شدت بارندگی، سیل و فرورفتن در باتلاق، پیش از رسیدن نیرو‌های امدادی تلف شدند.

باقری سلامی تصریح کرد: با توجه به هشدار قبلی سطح نارنجی ستاد مدیریت بحران شهرستان مبنی بر افزایش بارندگی‌ها و احتمال طغیان رودخانه‌ها در بخش مرکزی، دامداران باید از نزدیک شدن به حریم رودخانه‌ها خودداری کنند و نیرو‌های امدادی برای پیشگیری و جلوگیری از بروز حوادث مشابه با بهره‌گیری از امکانات لازم و آمادگی کافی در محل‌های مورد نظر حضور فعال‌تری داشته باشند.

روستای مرادآباد با ۱۵۰ خانوار در ۱۶ کیلومتری شهر باخرز قرار دارد.



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا