شاخص بورس ۳۴ هزار واحد رشد کرد



آفتاب‌‌نیوز :

در جریان دادوستد‌های امروز بازار سرمایه، بیش از ۱۶ میلیارد و ۹۷۸ میلیون سهم و حق تقدم به ارزشی بالغ بر ۱۱ هزار و ۱۲۹ میلیارد تومان در بیش از یک میلیون و ۳۵ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۳۴ هزار و ۳۰۳ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۷۸ هزار و ۷۱۱ واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نماد‌های معاملاتی شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس، سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین و سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی شد و در مقابل شرکت‌های معدنی و صنعتی چادرملو، مخابرات ایران و توسعه معادن و فلزات با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

بر اساس این گزارش، در بازار‌های فرابورس ایران هم با معامله ۷ میلیارد و ۱۸۲ میلیون ورقه به ارزش ۴۶ هزار و ۹۷۱ میلیارد تومان در ۴۶۳ هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۳۵۶ واحد رشد کرد و در ارتفاع ۲۵ هزار و ۳۵۷ واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نماد‌های پلیمر آریا ساسول، بیمه پاسارگاد و سرمایه‌گذاری صبا تامین شد و در مقابل شرکت‌های فولاد هرمزگان جنوب، پتروشیمی زاگرس و گروه انتخاب الکترونیک آرمان بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا