شرایط پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد شریف اعلام شد



دانشگاه صنعتی شریف شرایط پذیرش بدون آزمون دانشجویان ممتاز در دوره کارشناسی ارشد برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، این دانشگاه بر اساس آئین‌نامه “پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد ” وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، از میان دانشجویان کارشناسی ورودی نیمسال اول ۱۳۹۸ که در ۸ نیمسال فارغ‌التحصیل می‌شوند، دانشجویان کارشناسی ورودی ۹۹ که در شش نیمسال فارغ‌التحصیل می‌شوند و دانشجویان دورشته‌ای ورودی ۱۳۹۷ که در ۱۰ نیمسال فارغ‌التحصیل می‌شوند، تعداد محدودی دانشجو را جهت ورود به دوره‌های کارشناسی ارشد، بدون آزمون می‌پذیرد.

در اطلاعیه دانشگاه صنعتی شریف تاکید شده که پذیرش نهایی متقاضیان منوط به تایید سازمان سنجش آموزش کشور خواهد بود و متقاضیان می‌بایست درخواست خود را تا تاریخ ۱۲ بهمن ماه سال جاری به صورت الکترونیکی به همراه مدارک لازم، از طریق اتصال به درگاه ” edu.sharif.edu” ارسال نمایند. 

حداقل شرایط لازم جهت درخواست به شرح ذیل است: 

متقاضیان باید حداقل سه چهارم از واحدهای دوره کارشناسی تا قبل از شروع نیمسال هفتم تحصیلی(انتهای تابستان ۱۴۰۰ برای ورودی‌های دورشته‌ای ۱۳۹۷ و تابستان ۱۴۰۱ برای ورودی‌های ۱۳۹۸) را گذرانده باشند. 

برای دانشجویان مهمان، انتقالی یا تغییر رشته، مدت مجاز از ورود به رشته یا دانشگاه اول تا دانش آموختگی از رشته با دانشگاه دوم، حداکثر ۸ نیمسال است. 

دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف باید جزء ۳۰ درصد نخست ورودی‌های کارشناسی رشته مربوطه باشند و بنا بر اعلام این دانشگاه، برای دانشجویان سایر دانشگاه‌ها فعلا ثبت‌نام وجود ندارد. 

از دیگر شرایط پذیرش نیز این است که تحصیلات مقطع کارشناسی متقاضی باید تا پیش از شروع سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ به اتمام رسیده باشد. 

بنا بر اعلام این دانشگاه، مدارک دوره‌های مجازی، نیما حضوری، غیر حضوری، نوبت دوم بدون آزمون، علمی کاربردی، غیرانتفاعی، پیام نور و دانشگاه آزاد اسلامی برای ورودی بدون آزمون مورد پذیرش نخواهد بود و درخواست متقاضی فقط برای ورود به یک رشته تحصیلی بررسی خواهد شد. 

مدارک مورد نیاز جهت ثبت‌نام شامل آخرین کارنامه تحصیلی،سوابق علمی پژوهشی و پرداخت مبلغ ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال اعلام شده است. 

انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا