شماره واحد امدادی به زودی در تهران راه‌اندازی می‌شود



رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران اعلام کرد که سامانه شماره واحد امدادی به زودی در تهران راه‌اندازی می‌شود.

علی نصیری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت ایجاد شماره واحد امدادی در تهران گفت:‌سامانه SOS در بسیاری از کشورهای دنیا امری جا افتاده است و به سامانه شماره واحد امدادی و مرکز اقدام مشترک اطلاق می‌شود. در این طرح قصد داریم که شماره‌های اورژانس، آتش‌نشانی، هلال احمر و اورژانس اجتماعی را در گام اول با هم ادغام کنیم.

وی افزود: اگر موفق شویم و جلسات و هماهنگی‌های مبتنی بر شواهد علمی به سرانجام برسد، مردم ما می‌توانند از خدمات شماره واحد امدادی و  مرکز اعزام مشترک با توانایی تعیین آدرس دقیق محل وقوع حوادث و فوریت‌ها استفاده کنند.

نصیری افزود: این سیستم  با استفاده از منابع  موجود در سازمان‌های امدادی و پشتیبان قادر خواهد بود در مواجهه با حوادث و فوریت‌های امدادی در کوتاه‌ترین زمان نیروهای عملیاتی و پشتیبان را در صحنه حاضر و خدمات تخصصی در راستای حفظ حیات و انتقال سریع مصدومین به مراکز بهداشتی، امداد و نجات و انتظامی ارائه دهد.

به گفته رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در حال حاضر در کشور بیش از ۴۰ شماره امدادی مختلف وجود داشته که تعدادی از این شماره ها مربوط به اقدامات فوریتی و اضطراری است و شماره مشترک برای تماس شهروندان در زمان حوادث و فوریت‌ها سبب تسریع در اطلاع‌رسانی به نیروهای امدادی و انتظامی و همچنین افزایش سرعت اعزام نیروها و در نتیجه ارائه خدمات فوریتی در کوتاه‌ترین زمان ممکن یا همان زمان طلایی به مصدومین و آسیب‌دیدگان خواهد شد.

انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا