شهادت حاج قاسم پایه‌های انقلاب اسلامی را محکمتر کرد



ایسنا/قزوین همرزم شهید سلیمانی گفت: شهادت حاج قاسم انسجام ملت را به دنبال داشت و موجب بیداری جهان اسلام شد، شهادت حاج قاسم ما را در رسیدن به آرمان خود استوارتر ساخت و پایه‌های انقلاب اسلامی را محکمتر از پیش کرد و اگر آمریکا می‌دانست نتیجه به شهادت رساندن سردار سلیمانی این است، هرگز دست به چنین حماقتی نمی‌زد.

سردار مجید خادمی شامگاه دوشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۱ در آیین گرامیداشت سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی که در حسینیه امامزاده حسین (ع) قزوین برگزار شد، اظهار کرد: به شهادت رساندن حاج قاسم سلیمانی برای دشمنان کار دشواری نبود اما پاسخ این سؤال که چگونه دشمن تصمیم به این اقدام گرفت مهم است، به شهادت رساندن سردار سلیمانی حاصل ترس دشمن از موفقیت‌های به دست آمده در جبهه مقاومت، حماقت آمریکایی‌ها و گزارش‌های غلطی بود که از سوی رژیم صهیونیستی در اختیار آنها قرار می‌گرفت.

وی بیان کرد: آمریکا در به شهادت رساندن حاج قاسم دچار اشتباهات محاسباتی شد، پس از ماجرای آبان ۹۸، دشمنان فکر می‌کردند نظام ما پشتوانه مردمی ندارد و اگر حاج قاسم را ترور کنند صدای ملت بلند نمی‌شود ضمناً یک اشتباه دیگر داشتند و آن اینکه موساد و تندروهای سی‌آی‌ای گزارش داده بودند که شهید سلیمانی برای انجام یک عملیات نظامی علیه آمریکا وارد بغداد شده در صورتی که چنین ادعایی صحت نداشت.

این مسئول ادامه داد: آمریکا ساعتی پس از به شهادت رساندن سردار سلیمانی نامه‌ای را به وزارت خارجه ایران ارسال کرد که در آن علت ترور حاج قاسم را قصد شهید سلیمانی برای حمله به نیروهای آمریکا عنوان کرده بود؛ آنها تهدید کرده بودند در صورت اقدام تلافی‌جویانه ایران، چنین و چنان می‌کنند اما در جریان حمله ما به پایگاه آن‌ها در عین‌الاسد حتی نتوانستند یک موشک سپاه را خنثی کنند. آسیب‌پذیری آمریکا در جریان این اتفاق بیشتر آشکار شد و هوادارانش فهمیدند نمی‌شود روی آن‌ها حساب کرد.

وی یادآور شد: شهادت حاج قاسم انسجام ملت ما را به دنبال داشت و موجب بیداری جهان اسلام شد، شهادت حاج قاسم ما را در رسیدن به آرمان خود استوارتر ساخت و پایه‌های انقلاب اسلامی را محکمتر از پیش کرد و اگر آمریکا می‌دانست نتیجه به شهادت رساندن سردار سلیمانی این است، هرگز دست به چنین حماقتی نمی‌زد.

سردار خادمی تصریح کرد: شهید سلیمانی به معنای واقعی کلمه پای‌بند به اصول انقلاب و مطیع امر رهبری بود و در کنار اینها ویژگی‌هایی چون شجاعت و دلاورمردی را داشت و در همه عمر خود یک مجاهد در راه خدا بود که در این مسیر خستگی نمی‌شناخت.

وی تأکید کرد: شهید سلیمانی یک فرمانده مدبر و باهوش بود و در کنار این روحیات تقوی و اخلاص داشت و ملاحظات شرعی را به طور جدی مورد توجه قرار می‌داد. حاج قاسم علاوه بر این صفات همیشه به فکر مردم بود، هر جا می‌رفت امنیت را مردمی می‌کرد، نه مثل آمریکایی‌هایی که هرجا حضور داشته و دارند به طور موقت امنیت برقرار کرده و پس از مدتی آن را با خودشان می‌برند و ملت‌ها را دچار ویرانی می‌کنند.

در ارتباط با جوانان و نوجوانان غفلت کردیم

فرمانده یگان حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اتفاقات اخیر کشور اشاره کرد و گفت: قدرت گرفتن ایران برای آمریکا و حامیانش قابل تحمل نبوده و نیست لذا آن‌ها تلاش کردند تا از غفلتی که ما نسبت به جوانان دهه هشتادی‌ها داشتیم سواستفاده کنند، ما در ارتباط با جوانان متولد سال ۷۵ به بعد خوب عمل نکردیم و نتوانستیم آن‌ها را به خوبی در جریان روند انقلاب و توطئه‌های دشمن قرار دهیم.

وی ادامه داد: در این بین ویروس کرونا نیز موجب شد تا استفاده این نسل از فضای مجازی بیشتر شود؛ به این صورت که بخش اندکی از این فضا برای آموزش استفاده شد و جوانان زمان بیشتری را در فضای متعلق به دشمن حضور داشتند، فضایی که دشمن در آن بیشتر از ما قدرت شبکه‌سازی و اطلاع رسانی داشت.

همرزم شهید سلیمانی خاطرنشان کرد: فضای مجازی مانند یک شمشیر دولبه است که اگر از آن درست و به‌جا استفاده نکنیم به طور قطع به ما آسیب می‌زند و دیدیم که دشمن در این فضا ذهن برخی جوانان و نوجوانان ما را از طریق جنگ شناختی آلوده و تلاش کرد تا این قشر نسبت به باورها، اعتقادات و ارزش‌های جامعه اسلامی دچار تردید و شبهه شود.

وی بیان کرد: در جریان آشوب‌های اخیر دشمن فکر می‌کرد که انقلاب اسلامی پشتوانه مردمی ندارد و با تشدید فشارها و تحریم بر اقتصاد کشور به هدف خود می‌رسد، اما دیدیم که با وجود بمباران رسانه‌ای دشمن برای تشویش اذهان ملت ما، مردم صف‌شان را از آشوب‌گران جدا کردند و سره را از ناسره تشخیص دادند.

آثار مثبت اردوی‌های راهیان پیشرفت

این مسئول یادآور شد: حدود ۹۰ درصد افرادی که در آشوب‌ها حضور داشتند احساسی شده بودند و خیلی‌هایشان اقرار کردند تحت تبلیغات رسانه‌های معاند در فضای مجازی قرار گرفتند و فریب خوردند اما عده کمی هم بودند که از دشمن پول گرفته و آگاهانه به صحنه آمده بودند.

وی گفت: برخی از دانشجویان، اساتید و افرادی که در جریانات اخیر تحت تأثیر بمباران رسانه‌ای دشمن قرار داشتند در اردوهای راهیان پیشرفت حضور پیدا کرده و دستاوردهای نظام و انقلاب را مشاهده کردند و همچنین در جریان توطئه‌ها و اهداف دشمن و موانعی که آنان برای پیشرفت ملت ایران ایجاد کردند نیز قرار گرفتند و اظهار کردند که نظرشان تغییر کرده و چنین تصوری را نداشتند؛ این حرکت نوعی جهاد تبیین است لذا باید جوانان را از طریق جهاد تبیین با حقایق آشنا کنیم و بدانیم جهاد تبیین استخراج حقیقت از دل واقعیت است که البته کار دشواری است.

سردار خادمی با بیان اینکه شکاف ایجاد شده میان ما و برخی جوانان و نوجوانان ناشی از تسلط دشمن در فضای مجازی است که باید ترمیم شود، تأکید کرد: ما باید با جوانان و نوجوانان خود بیشتر ارتباط برقرار کرده، با آن‌ها صحبت کنیم و آنان را با شخصیت‌هایی همچون شهید سلیمانی بیشتر آشنا کنیم تا دشمن نتواند ذهن آن‌ها را نسبت به حقایق دچار تشویش کند.

وی خاطرنشان کرد: دشمن ما را ضدزن و خشونت‌طلب معرفی می‌کند از سویی دیگر متفکران غربی، زن را کالا می‌دانند و یک سوم آمار زندانیان زن در دنیا متعلق به آمریکا است درصورتی که دین مبین اسلام زن را مظهر تحقق آمال بشر می‌داند.

انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا