شهید سلیمانی سردار وحدت اسلامی بود


رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی با اشاره به نگاه تقریبی شهید سلیمانی در ابعاد مختلف گفت: یکی از حوزه‌های درآموز از ایشان در حوزه وحدت وبوده و بی‌تردید او سردار وحدت اسلامی است.

به گزارش ایسنا، سیدعباس صالحی -رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی- در نشست امت همدل؛ یادواره شهید قدس، سردار حاج قاسم سلیمانی با عنوان «قدس شریف، مسیر مشترک امت واحده» که در دانشگاه بین‌المللی مذاهب اسلامی برگزار شد، به بیان سه حوزه تقریبی در زندگی و مکتب شهید سلیمانی پرداخت و گفت: حوزه اول، حوزه تقریب اجتماعی است که در این حوزه ایشان دارای نظر اجتماعی و عمل مستمر بود؛ به ویژه آنجایی که می‌گوید این بی حجاب است، آن باحجاب است… اینها مردم ما هستند، بچه‌های ما هستند، پدر اداره می‌کند، پدر جذب می‌کند.

صالحی ابراز کرد: از نگاه شهید سلیمانی جامعه ما خانواده ماست و این جمله کلیدی ایشان است و تقریب اجتماعی مبتنی بر همین نگاه‌هاست و زندگی اجتماعی را باید با این جمله اداره کرد.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی با اشاره به ساحت دوم تقریبی، تقریب بین مذاهبی در اندیشه و عمل سردار سلیمانی، گفت: از جمله اصول مهم تقریب بین مذاهبی در اندیشه ایشان، دوست داشتن و تکریم اهل سنت، قبول نداشتن پروژه شیعه‌سازی و تبشیر شیعی در مسیر فعالیت، کمک عادلانه به مجموعه‌های فرهنگی شیعه و اهل سنت و حمایت از جان و مال و ناموس اهل سنت همانند شیعیان بود.

وی در پایان، تقریب انسانی و بین ادیانی را سومین حوزه تقریبی در نظر و عمل شهید سلیمانی عنوان کرد.

انتهای پیام


منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا