شهید سلیمانی هم یک فرمانده نظامی و هم یک دیپلمات سیاسی بود



دستیار فرمانده کل قوا گفت: شهید سلیمانی فقط یک فرمانده نظامی نبود بلکه یک دیپلمات سیاسی هم بود که به راحتی با رییس‌جمهوری روسیه، سوریه و ترکیه می‌توانست درباره مسائل منطقه و جهانی صحبت کند.

به گزارش ایسنا، سرلشکر سیدیحیی صفوی در حاشیه همایش مکتب شهید سلیمانی و نظم جدید جهانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با شناخت چهل‌ساله خودم از شهید سلیمانی باید بگویم که ایشان فرمانده مدیریت راهبردی صحنه‌های راهبردی بود، یعنی هرکجا که بحرانی وجود داشت چه بحران در سوریه چه مبارزه با داعش ایشان برای پیروزی در این صحنه اول راهبرد دشمنان را درست تشخیص می‌داد.

وی یادآور شد: به طور مثال راهبرد آمریکایی‌ها را در راه‌اندازی داعش یا سقوط نظام سیاسی سوریه را خوب تشخیص داده بود و مبنای تشخیص راهبرد ایشان سه مطلب بود؛ ایشان از اندیشه اسلامی و انقلابی، شجاعت لازم و تدبیر ضروری و راه‌اندازی تشکیلاتی بزرگ برخوردار بود. در اندیشه و تفکر در سه سطح راهبردی، عملیاتی و تاکتیکی نه تنها یک فرمانده راهبردی بود بلکه در صحنه عملیات و تاکتیک هم حضور پیدا می‌کرد. ایشان فقط یک فرمانده نظامی نبود یک دیپلمات سیاسی هم بود که به راحتی با رییس جمهوری روسیه، سوریه و ترکیه می‌توانست درباره مسائل منطقه و حتی جهانی صحبت کند.

صفوی یادآور شد: ایشان از یک نبوغ جامعی که هم درک مسائل نظامی و هم  سیاسی و اجتماعی را داشت و برای پیروزی بر داعش که دست‌پرورده آمریکا بود مجموعه جوانان مجاهد را از کشورهای مختلف جمع‌آوری کرد و بیش از ۲۲ تیپ حشدالشعبی در عراق به عنوان نیروهای مردمی را برای مقابله با داعش ساماندهی کرد.

وی افزود: در سوریه هم حدود ۶۰ الی ۷۰ هزار نفر نیروهای مردمی سوریه را در کنار ارتش سوریه با هماهنگی رییس جمهوری این کشور و ارتش آنجا ساماندهی کرد.

دستیار فرمانده کل قوا تاکید کرد: ایشان از قلبی رئوف و مهربان و عاطفی برخوردار بود و بعد اخلاقی شخصیت ایشان هم برجسته بود و نگاه انسانی داشت و برایش نجات مسیحی، ایزدی و مسلمان از دست ظالمان تفاوتی نداشت.

صفوی تصریح کرد: رهبری و انقلاب اسلامی جبهه مقاومت را در حال حاضر مدیریت می‌کند و سال‌هاست شاهد شکست‌های متعدد آمریکا و صهیونیست‌ها جبهه استکبار در صحنه جنوب غرب آسیا و شرق مدیترانه بودیم که در لبنان، فلسطین، عراق، افغانستان و راه‌اندازی داعش شکست خوردند. آمریکا هم در حال خروج از این منطقه است که نشان‌دهنده پیروزی جبهه مقاومت است.

انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا