شکل‌گیری ائتلاف دریایی ایران با کشورهای منطقه



فرمانده نیروی دریایی ارتش از شکل‌گیری ائتلاف مشترک نیروی دریایی ایران با کشورهای منطقه از جمله عربستان، امارات، قطر، بحرین و عراق در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از صدا و سیما امیر دریادار شهرام ایرانی با بیان این‌که «ائتلاف جدید دریایی با کشورهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای در حال شکل‌گیری است» یادآور شد: ائتلاف دریایی که قبلا با روسیه، چین، عمان و پاکستان شکل گرفته بود امروز در حال گسترش است. این ائتلاف با کشور هند و با کشورهای منطقه از جمله عربستان، امارات، قطر، بحرین و عراق به زودی شکل می‌گیرد. با شکل گیری این ائتلاف به زودی شاهد عاری بودن منطقه از هرگونه نیروی غیر موجه خواهیم بود. 

وی خاطر نشان کرد: خوشحالیم که کشورهای منطقه به این باور رسیده‌اند که برقراری امنیت دریایی منوط به هم افزایی و همکاری بیشتر کشورهای منطقه است. 

وی با اشاره به ماموریت موفق ناوگروه ۸۶ ارتش گفت: امروز به برکت حضور شجاعانه و مقتدر نیروی دریایی ارتش در آب‌های بین المللی درخواست‌های زیادی از سوی کشورهای منطقه و خارج از منطقه برای آموزش و انتقال دانش و فناوری ساخت شناورهای رزمی و تجاری صورت گرفته است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به پیچیدگی‌های ساخت شناورها و کشتی‌ها و تعدد صنایع به کار رفته در آن نیز خاطرنشان کرد: افزایش این گونه همکاری‌ها، به طور قطع رشد اقتصادی خوبی را برای کشور به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا