صدور موافقت اصولی احداث اولین تیر پارک خراسان شمالی


ایسنا/خراسان شمالی معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی از صدور موافقت اصولی احداث اولین تیر پارک در منطقه چمن بید در محور ترانزیتی بجنورد به جنگل گلستان خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط‌ عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان شمالی، اسماعیلی با اشاره به اهمیت توسعه زیرساخت‌های گردشگری در اقتصاد استان تأکید کرد: میزان اعتبار برای احداث این تیر پارک ۱۷ میلیارد و ۶۷۵ میلیون ریال برآورد شده است.

وی افزود: با احداث این تیر پارک به طور مستقیم برای ۲۰ نفر اشتغال می‌شود.

اسماعیلی گفت: این واحد گردشگری در زمینی به مساحت ۳۰۰۰۰ مترمربع ساخته خواهد شد.

وی ادامه داد: تیر پارک ها نیز همانند مجتمع های خدماتی رفاهی هستند که در واحدهایی همچون تعمیرگاه، رستوران، استراحت گاه، مغازه هایی برای فروش کالا و … راه اندازی می شود.

به گزارش ایسنا، تیرپارک‌ها محل توقف و پارک کامیون‌ها در راه‌های بین شهری است که استانداردهای مخصوص به خود دارد و توسط بخش خصوصی و با اخذ مجوز از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و موافقت اصولی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

تیرپارک‌ها معمولا به جز خدمات پارکینگ خودرو، خدمات رفاهی دیگری را از جمله جایگاه سوخت، سرویس بهداشتی، نمازخانه، رستوران، فست فود، استراحتگاه، مهمانسرا، هتل، چایخانه، کافی شاپ، امنیت یا حفاظت فیزیکی، درمانگاه، خرده فروشی و… به کاربران ارائه می‌دهند.

انتهای پیام


منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا