صدور هشدار دریایی نارنجی هواشناسی / افزایش ارتفاع امواج در سواحل ۲ استان


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار دریایی سطح نارنجی، از وزش باد نسبتا شدید و افزایش ارتفاع موج و تلاطم دریا در سواحل استان خوزستان و بوشهر طی فردا یکشنبه ۶ فروردین تا دوشنبه ۷ فروردین خبر داد.

سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار دریایی سطح نارنجی، از وزش باد نسبتا شدید و گاهی شدید همراه با بارش باران و رعدو برق و افزایش ارتفاع امواج طی فردا یکشنبه ۶ فروردین تا دوشنبه ۷ فروردین در نواحی ساحلی و دور از ساحل استان‌های بوشهر و خوزستان و نیز در شمال خلیج فارس خبر داد.

بر اثر فعالیت این سامانه، افزایش وزش باد نسبتا شدید، افزایش ارتفاع موج و تلاطم دریا در سواحل استان خوزستان تا یک و نیم متر و در سواحل استان بوشهر تا دو متر و در فرا سواحل استان‌های بوشهر و خوزستان بیش از دو متر مورد انتظار است.

غرق شدن شناگران، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های صیادی، خسارت به شناورهای سبک، صیادی، تفریحی، نیمه سنگین، اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه‌ها و آسیب به تاسیسات دریایی در سواحل و فراسواحل نیز مخاطرات احتمالی فعالیت این سامانه هستند و از این رو سازمان هواشناسی به ممنوعیت فعالیت‌های تفریحی به ویژه غواصی و شنا، ممنوعیت در تردد با شناورهای سبک، نیمه سنگین و قایق‌های صیادی و تفریحی توصیه کرده است.

همچنین این سازمان نسبت به انجام تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هر گونه خسارت، جمع‌آوری تورهای صیادی و به ویژه اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های تاسیسات دریایی و صنایع فراساحلی در فراسواحل تاکید کرده است.



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا