صرف شکایت از قاضی از جهات رد دادرس نیست



جلسه وحدت رویه هیأت عمومی دیوان عالی کشور سه‌شنبه ۱۱ بهمن ماه برگزار شد.

به گزارش ایسنا، مرتضوی مقدم رئیس دیوان عالی کشور در نطق پیش از دستور جلسه هیأت عمومی، با تبریک فرارسیدن دهه فجر و ۲۲ بهمن تصریح کرد: هر روزی که واقعه مهمی در آن اتفاق بیفتد و دست خدا در کار باشد و انسان را به یاد خدا بیاندازد یوم الله است، خداوند بر ملت ایران منت گذاشت و به لطف الهی نعمت بزرگ انقلاب اسلامی را نصیب کشور ما کرد. 

رئیس دیوان عالی کشور با تاکید بر اینکه به لطف الهی این انقلاب پرارزش نصیب ملت ایران شده است، افزود: هر نعمتی جای شکرگذاری دارد و شکر این نعمت را باید با انجام وظیفه و خدمت صادقانه به جا آورد. 

در ادامه جلسه در مورد اختلاف نظر بین شعب پانزدهم و نوزدهم دادگاه تجدیدنظر استان کرمان، در خصوص اینکه آیا صرف شکایت از قاضی، از موجبات رد دادرس است یا خیر، بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

قضات هیأت عمومی دیوان عالی کشور، پس از بحث مفصل پیرامون موضوع مطرح شده، در نهایت ۹۰ نفر از تعداد ۱۱۱ نفر حاضر در جلسه رأی شعبه پانزدهم دادگاه تجدیدنظر استان کرمان را که مشعر بر مردود نبودن دادرس به صرف شکایت کیفری یا انتظامی میباشد را تأیید نمودند.

قضات هیأت عمومی همچنین در تأیید رأی شعبه پانزدهم دادگاه تجدیدنظر استان کرمان، به نظریه مشورتی شماره ۲۵۵۱/۹۹۴/۷ اداره حقوقی و بخشنامه ریاست وقت قوه قضائیه به شماره ۱۴۰۴۱/۸۳/۲۲۱/۱۰/۸۳ استناد کردند.

بر این اساس صرف شکایت از قاضی حین و بعد از ارجاع پرونده از جهات رد دادرس، محسوب نمی‎گردد.

انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا