صمدی: هیچ ادعایی در سینما ندارم



کارگردان فیلم «روایت ناتمام سیما» با اشاره به اینکه فیلمش تحت تاثیر برخی روایتگری ها و حاشیه ها در فضای مجازی بوده است گفت: من هیچ ادعایی در سینما ندارم و همین که مخاطب سالن را ترک نکند کار بزرگی کرده ام.

به گزارش ایسنا، فیلم جدید علیرضا صمدی با نام «روایت ناتمام سیما» شامگاه دوشنبه، ۱۷ آبان ماه در پردیس سینمایی ملت نمایش داده شد و این کارگردان به همراه تهیه کننده فیلمش مجید رضابالا در کنفرانس مطبوعاتی فیلم پاسخگوی سوالات شدند.

صمدی در این نشست با اشاره به اکران خوب فیلم قبلی اش «صحنه زنی» بویژه در اکران آنلاین گفت: تجربه ژانرهای مختلف برای من بسیار مهم است و نگاهم به سینما به این شکل است که نسبت به خودم چند گام جلوتر روم. هیچ ادعایی هم ندارم و قصد ندارم سینما را اختراع کنم؛ همین که مخاطب تا آخر به تماشای داستان بنشیند و سالن را ترک نکند کار بزرگی است.

وی درباره پررنگ بودن فضای مجازی و آسیب هایش بیان کرد: فضای مجازی بخش بزرگی از زندگی روزمره ماست و این موبایل که عضو لاینفکی از زندگی شده، این مسئله را برایم جدی کرد که آیا در فضای مجازی نسبتی بین جرم و مکافات وجود دارد؟

او درباره پرداختن به ماجراهای برخی روایتگری ها در فضای مجازی گفت: فیلمنامه را دو سال قبل نوشته بودم و در آن زمان بیشتر این حاشیه ها در فضای مجازی در خارج از کشور بود و می شد پیش بینی کرد که موج آن به ایران هم برسد و به همین دلیل می توان گفت که تحت تاثیر اتفاق های فضای مجازی بوده است.

صمدی در پاسخ به اینکه آیا با روایتگری آزار جنسی در فضای مجازی مخالف است؟ توضیح داد: به هیچ وجه مخالف نیستم بلکه خیلی هم موافقم ولی باید مرجعی برای رسیدگی وجود داشته باشد که حق طلبی اتفاق بیفتد.

در این نشست سوالی انتقادی قرار بود پرسیده شود که کارگردان فیلم با لحنی نیمه جدی اشاره کرد در حین کار یک سکته قلبی واقعی داشته و در طرح پرسش مراعات شود.  

وی در بخشی دیگر هم درباره احتمال تغییرات در فیلمش و نیز ثبت نشدن نام برخی عوامل در تیتراژ از جمله تدوینگر گفت: شیطنتی در تیتراژ این فیلم اتفاق افتاده چون میخواستم بگویم رنج و آلامی که به زن قصه وارد شده، تمام نشده است. در واقع این یک فرم بود که انتخاب کردم و از آنجا که من هم مثل خیلی دیگر از فیلمسازان حاضر در جشنواره، فیلم را از تنور داغ درآوردیم، شاید اگر بار دیگر آن را ببینم تغییراتی ایجاد کنم.

او افزود: من فیلم را در شهریور ماه شروع کردم و بعضی عوامل که از قبل قرارداد داشتند کار را انجام دادند ولی دوست نداشتند اسمشان در این مقطع در تیتراژ باشد.

صمدی که بارها در طول این نشست خبری تاکید کرده بود که قصد ندارد پیامی بدهد و نسخه بپیچد، در پاسخ به پرسشی درباره نظرش نسبت به فیلترینگ گفت: من به عنوان فیلمساز با هر چیزی که جلوی آزادی بیان را بگیرد از جمله فیلترینگ مخالف هستم. انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا