صنعت آی تی، یکی از پایه‌های اصلی مشاغل آینده



معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صدور ۱۳ هزار و ۷۵۰ مجوز جدید الکترونیکی و ایجاد ۲۷۰۰ مرکز جوار کارگاهی و بین کارگاهی در کارخانه‌های کشور را از مهمترین برنامه‌های اجرا شده برشمرد و گفت: بیش از ۱۲۰۰ استاندارد آموزش مهارتی دانش بنیان با تکیه بر آی تی طراحی و آماده شده است.

غلامحسین حسینی‌نیا در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه ای، اجرای دو طرح کهاد و نخلستان را با تأکید بر آموزش مشاغل دانش‌بنیان و نوظهور در دستور کار دارد که در مهارت‌افزایی دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی اثرگذار است.

وی افزود: طی ۹ ماه گذشته بیش از ۸۳۰ هزار نفر شامل ۴۳۰ هزار نفر دوره در آموزشگاه‌های آزاد و ۴۰۰ هزار نفر دوره در ۵۴۰۰ کارگاه و مرکز دولتی در ماهه امسال در کشور آموزش دیده اند.

حسینی نیا با بیان اینکه بیش از ۱۲۳۰ استاندارد آموزش مهارتی دانش بنیان با تکیه بر آی تی طراحی و آماده شده است، ادامه داد: صنعت آی تی، یکی از پایه‌های اصلی مشاغل آینده به حساب می‌آید؛ از این رو برای تهیه این استانداردها از مباحث روز دنیا و تجربه کشورهای پیشرو در این زمینه استفاده شده است.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای افزود: مقام معظم رهبری همواره بر امر مهارت آموزی و موضوع دانش آموختگان و بیکاران تاکید بسیاری فرمودند؛ از این رو لازم است که برای برخی رشته‌ها دوره‌های تکمیلی در قالب مهارت آموزشی به عنوان مهارت آموزی برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان درنظر گرفته شود که در حال اجراست.

معاون وزیر کار در عین حال از صدور ۱۳ هزار و ۷۵۰ مجوز جدید الکترونیکی (سه روزه) و ایجاد ۲۷۰۰ جوار کارگاهی و بین کارگاهی در کارخانه‌های کشور را از جمله برنامه‌های اجرا شده در دولت سیزدهم عنوان کرد.

به گفته وی، تلاش بر این است که چنین کارگاه‌هایی در همه کارخانه‌های کشور که دست کم ۵۰ کارگر دارند به اجرا درآید تا هم کارگران از آموزش های مهارتی بهره مند شوند و هم جویندگان کار آموزش های مهارتی در محیط واقعی کار را فرا بگیرند.

انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا