ضرورت تهیه تجهیزات برای مقابله با حوادث ناشی از موادخطرناک



رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران بر ضرورت تهیه تجهیزات مناسب برای مقابله با حوادث مربوط به موادخطرناک در پایتخت تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، علی نصیری در پنجاه و یکمین جلسه کمیته ایمنی شورای شهر تهران که با هدف بررسی موضوعات مربوط به ایمنی و مدیریت بحران در منطقه ۹ شهرداری تهران برگزار شد، با اشاره به این که منطقه ۹ منطقه بسیار پر اهمیتی است، گفت: اینن منطقه علاوه بر موقعیت بسیار استراتژیک آن به دلیل قرار گرفتن در  مبدا ورودی و خروجی شهر در غرب تهران از اهمیت فراوانی برخوردار است و پیچیدگی‌هایی در حوزه اجتماعی، حمل و نقل و حوادث دارد. به عنوان مثال توفان‌های تهران ابتدا از مبادی غربی پایتخت وارد شهر می‌شود و در بحث سیل نیز منطقه۹  یکی از مناطقی است که به شدت سیل‌خیز است.

وی ادامه داد: در نتیجه با توجه به کمبودهایی که به لحاظ زیرساخت در این منطقه داریم، باید به مسائل و موضوعات مربوط به مدیریت بحران در این منطقه توجه بیشتری نشان دهیم.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در ادامه با اشاره به روند صنعتی شدن شهرها گفت: حوادث مربوط به مواد خطرناک در شهر تهران یکی از موضوعاتی است که باید تجهیزات مناسب برای مقابله با آن هر چه سریعتر تهیه شود.

وی در ادامه با  بیان این که هر دو ناحیه منطقه ۹ پایگاه مدیریت بحران دارد، افزود: مشکلی که ما در بحث آمادگی شهری در منطقه داریم موضوع فضاهای مناسب برای اسکان اضطراری است که باید به آن بیشتر توجه کنیم تا اگر روزی نیازمند اسکان اضطراری شدیم بتوانیم از این فضاها استفاده کنیم. همچنین بافت فرسوده منطقه فراتر از حد انتظار و ۵۸ درصد بافت فرسوده عدد بسیار بزرگی است. یکی دیگر از نگرانی‌های عمده برای این منطقه در سال‌های آینده موضوع فرونشست زمین است که با سرعت از دشت‌های جنوب غربی به محدوده شهر تهران وارد شده است.

انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا