ضرورت راه‌اندازی موزه حماسه ششم بهمن آمل



ایسنا/مازندران فرمانده سابق لشکر ۲۵کربلا، راه‌اندازی موزه حماسه ششم بهمن سال۱۳۶۰ آمل را برای تبیین و انتقال دستاوردهای این رویداد مهم تاریخی برای نسل آینده ماندگار و ضروری اعلام کرد.

علیجان میرشکار دیشب در جلسه شورای اداری استان مازندران که در آمل بر گزار شد، گفت: ساختمان فعلی هتل شهرآمل در گذشته متعلق به بسیج و یکی از مکان‌های فرماندهی عملیات در درگیری با اعضای گروهک کمونیست بوده و انتظار داریم با مالکیت شهرداری، شرایط راه‌اندازی موزه حماسه و مقاومت مردمی در این مکان تاریخی انجام شود.

این فرمانده ارشد دوران دفاع مقدس با اشاره به اینکه درخواست دیگر مردم حماسه ساز آمل دیدارهای منظم سالانه با مقام معظم رهبری در  ششم بهمن هرسال است، افزود: امیدواریم هرچه سریعتر همه دست‌اندرکارانی که امکان فراهم کردن برقراری این دیدار را دارند، پیگیری کنند.

میرشکار استفاده از تجربیات مسئولان قبلی استانی و کشوری را در برگزاری بزرگداشت واقعه ششم بهمن به صورت ملی را ضروری دانست و گفت: برای این منظور ستاد استانی باید تشکیل شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به افزایش تردد در جاده هراز و حضور میلیونی مسافر و گردشگر از این مسیر را اشاره کرد و یادآور شد: حضور خرده فرهنگ‌های مختلف با گرایش‌ها و تفکرات ویژه در شرایطی که کشور با تهاجم بالای فرهنگی مواجه است، ایجاد دروازه و المان‌هایی با تمثال شهدا می‌تواند در ویترین شهرستان آمل معرف قدمت و اصالت این شهرستان بشود.

میرشکار به اهمیت حماسه ششم بهمن مردم آمل که در وصیت‌نامه امام راحل قید شده است اشاره کرد و گفت: آن گونه که امام راحل حماسه ششم بهمن آمل را درک و اهمیت آن را متوجه بودند، متاسفانه ما در استان مازندران و شهرستان آمل کمتر درک درستی از آن داشتیم و داریم.

انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا