ضرورت شناسایی حلقه مفقوده بین علم و صنعت در جشنواره بین‌المللی “حرکت”


ایسنا/مازندران رئیس دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه مازندران گفت: جشنواره بین‌المللی حرکت باید موجب شناسایی حلقه مفقوده بین علم و صنعت و فعالیت‌های دانشجویان انجمن‌های برتر علمی دانشگاه‌ها شود.

حبیب‌الله حلیمی جلودار در پانزدهمین جشنواره بین‌المللی حرکت که در پردیس دانشگاه مازندران برگزار شد با اشاره به برپایی و اثرگذاری چنین جشنواره‌هایی در دانشگاه‌ها، اظهار کرد: این اقدام برای نشان دادن توانمندی‌ها و استعدادهای بالفعل و بالقوه دانشجویان است تا آثارشان را به صورت عملیاتی، اجرایی و کاربردی پیش ببرند.

وی از استقبال خوب دانشگاه‌های کشور و دانشجویان توانمند در پانزدهمین جشنواره بین المللی حرکت اشاره کرد و گفت: به دلیل گستردگی در نوآوری، لازم است این جشنواره برای هر رشته به صورت تخصصی برگزار شود تا در جامعه اثرگذارتر باشد.

حلیمی با اشاره به اینکه این جشنواره‌ها موجب می‌شود تا توانمندی‌های دانشجویان به سمت جامعه و کاربردی شدن ایده‌ها هدایت شود، تصریح کرد: در این عرصه معاونت فناوری و  پژوهشی وزارت علوم و دانشگاه‌ها می‌توانند این آثار را به سمت کاربردی شدن هدایت کنند همچنین در هر استانی مؤسساتی به نام پارک علم و فناوری به جذب این دانشجویان بپردازد در واقع حلقه مفقوده بین علم و صنعت همین موضوع است.

این استاد دانشگاه با اشاره به حوزه فعالیت دانشکده الهیات در این جشنواره از حضور دو دانشگاه فرهنگیان و الزهرا(س) یاد کرد و افزود: این دو دانشگاه در مسائل فرهنگی، دینی و آموزه‌های تربیتی نکات خوبی را در قالب مقالات برای ارتقای مهارت‌های زندگی نسل جدید ارائه کردند و همچنین آموزه‌هایی چون حجاب، انسان زیستن و انسان زندگی کردن در غرفه‌ها به نمایش درآمده است.

انتهای پیام


منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا