طوفان آیدا منجر به مرگ ده‌ها نفر در شمال شرق آمریکا شد

رسانه‌های داخلی آمریکا اعلام کردند که شمار کشته ها در سیل های ناگهانی و گردبادهای شمال شرقِ این کشور تاکنون دست‌کم به ۴۱ نفر رسیده است.

به گزارش ایسنا، شهر نیویورک و همچنین نیوجرسی در مجاورت آن در روزهای اخیر شاهد بارش‌های بی سابقه ای بوده‌اند و برخی ساکنان در زیرزمین های خانه ها و اتومبیل های گرفتار شده در سیل، جان خود را از دست دادند.

این تغییرات شدید جوی و سیلاهای ناگهانی ویرانگر ناشی از پیامدهای توفند آیدا است که اوایل این هفته باعث ویرانی گسترده در ایالت جنوبی لوئیزیانا شد.

چهار ایالت در شمال شرقی این کشور تلفاتی را گزارش داده اند از جمله “فیل مورفی”، شهردار نیوجرسی که اعلام کرده است دست کم ۲۳ نفر در این ایالت جان باخته اند که بیشتر آنها موقع بالا آمدن آب در داخل اتومبیل هایشان گرفتار شدند.

همچنین دست کم ۱۴ نفر از جمله یک پسربچه دو ساله در شهر نیویورک کشته شدند. مقام ها می گویند ۱۱ نفر آنها در زیرزمین های سیل گرفته، غرق شده اند. سه نفر دیگر نیز در فیلادلفیا واقع در ایالت پنسیلوانیا کشته شدند و یک نفر هم در کانتیکات جان باخته است.

در این بین “بیل دی بلازیو”، شهردار نیویورک از اطلاعات ناقصِ کارشناسان آب و هوا درباره پیش بینی حجم بارش‌ها انتقاد کرده است.

در نیوجرسی گردباد، بزرگترین مزرعه تولید لبنیات را تخریب کرد و همچنین بسیاری از خطوط متروی شهر نیویورک بعد از ورود سیل به فضای داخل ایستگاه ها، بسته است.

بنابر گزارش بی بی سی، سایر تصاویر، خودروهایی که در جاده های سیل گرفته شناور شده و گاه از داخل آنها فریاد “کمک کنید” شنیده می شود را نشان می دهد. مسافران قطارها، هواپیماها و اتوبوس ها نیز در مواردی حتی ساعت ها منتظر ماندند تا راه های سیل گرفته باز شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا