عاشقانه نصیریان و شیطنت با نامه او و افخمی که دوباره حاشیه‌ساز شد



حواشی ادامه دار نامه‌ علی نصیریان در نشست خبری فیلمش، حواشی برنامه «هفت» با اجرای بهروز افخمی و تخریب آثار تاریخی در پی زلزله ترکیه گزیده‌ای از اخبار روز دوشنبه ۱۷ بهمن ماه بود.

به گزارش ایسنا، فیلم‌های«هفت بهار نارنج» ساخته فرشاد گل‌سفیدی و «روایت ناتمام سیما» از علیرضا صمدی در ششمین روز جشنواره فیلم فجر  به نمایش درآمدند. 

فرشاد گل‌سفیدی کارگردان و فیلمبردار در نشست مطبوعاتی «هفت بهار نارنج» با اشاره به اینکه شاید این آخرین فیلم علی نصیریان باشد، در عین حال گفت که نامه این بازیگر به دبیر جشنواره با یک شیطنت، به نامه انصراف تبدیل شده است. او که قصد خاصی ندارد که دیگر فیلم بسازد و بیشتر بر روی حرفه همیشگی‌اش فیلمبرداری متمرکز باشد، گفت: زندگی شخصی علی نصیریان و رابطه او با همسرش که چند سال قبل از دنیا رفت، در همکاری این بازیگر با این فیلم تاثیرگذار بوده است.

کارگردان فیلم «روایت ناتمام سیما» نیز با اشاره به اینکه فیلمش تحت تاثیر برخی روایتگری ها و حاشیه ها در فضای مجازی بوده است گفت: من هیچ ادعایی در سینما ندارم و همین که مخاطب سالن را ترک نکند، کار بزرگی کرده‌ام.

نمایش آثار فیلم‌های کوتاه راه یافته به چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر از دوشنبه در خانه جشنواره و خانه رسانه آغاز شد. همچنین برنامه دومین روز نمایش فیلم‌های بخش بین‌الملل در سینمای رسانه (پردیس ملت) هم یک ساعت قبل از آغاز نمایش فیلم اعلام شد و فیلم «شهر خاموش» احمد بهرامی به نمایش درآمد.

یادداشتی هم از دبیر جشنواره فیلم فجر داشتیم که با تکریم خانواده سینمای ایران، به لزوم همدلی و یکرنگی اهالی سینما تاکید کرد.

باز هم حاشیه‌های «هفت» و «افخمی»

برنامه «هفت» در جدیدترین قسمت خود با حضور ابوالقاسم طالبی ـ کارگردان ـ روی آنتن شبکه نمایش رفت و بخشی از گفت‌وگوی بهروز افخمی (مجری) و مهمان برنامه، به موضوع زنان و حرکت‌های اعتراضی سلبریتی‌ها اختصاص داشت که در آن به کنایه این رفتارها به شرایط یائسگی خانم‌ها نسبت داده شد! گفتاری غیرمتعارف روی آنتن زنده یک شبکه سراسری که از منظر یک مدرس ارتباطات، می‌تواند اقدام تکنیکی برندینگ تلقی شود؛ اینکه فرد به هر قیمتی می‌خواهد دیده شود، روشی که البته دیگر منسوخ شده است.

جشنواره موسیقی 

سی‌وهشتمین جشنواره موسیقی فجر امسال در حالی ۲۷ بهمن ماه برگزار می‌شود که تاکنون اطلاعات دقیقی درباره جزئیات برگزاری آن اعلام نشده است، بر این اساس تصمیم گرفتیم با رضا مهدوی ـ نوازنده سنتور، منتقد و پژوهشگر موسیقی ـ گفت‌وگو کنیم تا گذری هم داشته باشیم به سیری که جشنواره تاکنون طی کرده است و طرح پیشنهادهایی در جهت بهبود کیفیت برگزاری این رویداد.

سرانجام نمایشگاه «آینه در آینه ۲»

در حالی که این احتمال از سوی مسوولان فرهنگی داده می‌شد که برگزاری نمایشگاه «آینه در آینه ۲» به دلیل بازسازی موزه هنرهای معاصر به زمان دیگری و پس از ایام الله دهه فجر موکول شود، در نهایت این نمایشگاه با تلاش‌های انجام‌شده سه‌شنبه و در جریان برگزاری پانزدهمین جشنواره تجسمی فجر، افتتاح خواهد شد.

برندگان جایزه گرمی ۲۰۲۳ در حوزه موسیقی نیز در این روز در حالی معرفی شدند که نام یک ایرانی بار دیگر در میان برگزیدگان جایزه اعلام شد؛ این‌بار برای یک جایزه تازه تاسیس.

جزییات نمایشگاه گردشگری تهران

علی‌اصغر شالبافیان در نشست خبری شانزدهمین جشنواره بین‌المللی گردشگری که از سه‌شنبه ۱۸ بهمن‌ماه به مدت چهار روز در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود، گفت: با توجه به اتفاقات اخیر، اهمیت نمایشگاه امسال دو چندان است؛ در شرایطی که امکان برگزاری برخی نمایشگاه‌ها طی این مدت میسر نشد این نمایشگاه با استقبال مخاطبان مواجه شده است.

این نوجوان برای مردم “خوی” می‌خواند

پارسا خائف، خواننده نوجوان برای همدردی با مردم زلزله‌زده خوی کنسرتی را در تبریز برگزار می‌کند.

زلزله در ترکیه و تخریب اثر تاریخی سوریه

یکی دیگر از اخبار مهم روز دوشنبه به زمین‌لرزه‌های ترکیه مربطو می‌َود که قلعه تاریخی «غازیان تپه»‌ پس از این زلزله شدید ۷.۸ ریشتری ویران شدف همچنین زمین لرزه ترکیه به «قلعه حلب»، کاخ قرون وسطایی واقع در سوریه که در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده، خسارت‌هایی وارد کرد و باند فرودگاه «هاتای» در ترکیه بر اثر زلزله آسیب دید و به شدت ترک خورد.

این در حالی است که بنا بر اظهارات برخی از آژانس‌داران ایرانی، زلزله ترکیه فعلا تغییر محسوسی در میزان تقاضا برای سفر به این کشور ایجاد نکرده و حتی امروز دوشنبه، نرخ بلیت یکطرفه پرواز از تهران به استانبول به مرز ۱۸ میلیون تومان رسیده است.

خبرهایی از تئاتر 

تماشاخانه‌ی ایران‌شهر که تا روز دهم بهمن ماه میزبان جشنواره چهل و یکم تئاتر فجر بود، بعد از چند روز تعطیلی، میزبان دو نمایش «تاناکورا» و «میوسوف»  و تماشاخانه «سنگلج» میزبان نمایش «عروسی دختر رستم» می‌شود.

رضا بهرامی که نمایش «تاناکورا» را روی صحنه می‌برد، با گله از مسئولانی که به تئاتر بی‌توجه هستند، به ایسنا گفت: مسئولان باید خدا را شکر کنند که در این شرایط گروه‌هایی دارند کار می‌کنند.

از درگذشت یک نویسنده تا آفت لهجه تهرانی

فریده رازی ـ نویسنده، پژوهشگر و مترجم ـ در ۸۴ سالگی روز دوشنبه از دنیا رفت.

همچنین غلامرضا بکتاش ـ  شاعر ادبیات کودک و نوجوان که در هفدهمین دوره جشنواره «شعر فجر» شایسته تقدیر شده است، در گفت‌وگو با ایسنا، «شعر محاوره‌ای» و «لهجه تهرانی» را آفت بزرگی بر شعر کودک خواند.

در ادامه اعلام شد که به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، برنامه شب‌های شعر انقلاب به همراه تقدیر از پیشکسوتان و استادان حوزه شعر «سیمین‌دخت وحیدی و عباس براتی‌پور»، روز سه‌شنبه، ۱۸ بهمن ماه از ساعت ۱۵ در تماشاخانه مهر حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

تازه‌هایی از سینمای جهان

در حالی‌که حلقه منتقدان فیلم لندن فیلم «تار» ساخته «تاد فیلد» را به عنوان برترین فیلم سال ۲۰۲۲ معرفی کردند، فیلم «آواتار: راه آب» ساخته «جیمز کامرون» با پشت سر گذاشتن «تایتانیک»، به عنوان سومین فیلم پرفروش تاریخ سینما در گیشه بین‌المللی شناخته شد.

*شبکه سه سیما بعد از گذشت سه سال از زمان توقیف سریال «کتونی زرنگی» به پخش این سریال رضایت داد و  این سریال از دوشنبه شب روی آنتن رفت. همچنین ساترا به مناسبت دهه فجر و به‌منظور حمایت از رسانه‌های صوت ‌و تصویر فراگیر، بسته محتوایی ویژه‌ای به سکوهای دارای مجوز عرضه می‌کند.

آزادی یک عکاس مطبوعاتی

در نهایت این‌که   آریا جعفری از عکاسان مطبوعاتی که طی جریانات اخیر بازداشت شده بود، به قید وثیقه آزاد شد.

پیشنهادهایی برای خواندن:

/نقد فیلم‌های جشنواره/ «بعد از رفتن»؛ تنگنای جور دیگر دیدن!

/نقد فیلم‌های جشنواره/ «کت چرمی»؛ آفت نوآر برای سینمای ایران

به تماشای روایتی عاشقانه در جریان عملیات مرصاد بروید

شهلا ریاحی در حسرت کدام نقش بود؟

بند سیاسی زندان را برای ساخت سریال تغییر دادند

در نمایشگاه فناوری‌های محتوای فضای مجازی چه خبر است؟



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا