عربستان ۳ شهروند سعودی را اعدام کرد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الخلیج آنلاین، وزارت کشور عربستان سعودی با صدور بیانیه‌ای از اعدام سه شهروند این کشور به اتهام «پیوستن به یک گروه تروریستی و در اختیار داشتن سلاح و آموزش استفاده از آن و هم چنین حمله مسلحانه به مراکز امنیتی با هدف کشتار نیروهای امنیتی» خبر داد.

وزارت کشور عربستان چند روز قبل نیز حکم اعدام دو شهروند بحرینی را در منطقه «الشرقیه» به اتهام برهم زدن امنیت در عربستان و بحرین و «پیوستن به یک گروهک تروریستی» اجرا کرد.

گفتنی است که عربستان سعودی هفته گذشته نیز چهار نفر را در منطقه «قطیف» در شرق این کشور به اتهام ارتباط با گروه‌های تروریستی و تلاش برای خرابکاری امنیتی اعدام کرد.

پیشتر جمعیت الوفاق بحرین نیز به اعدام دو جوان بحرینی توسط عربستان سعودی واکنش نشان داد و این اقدام را یک «اشتباه» از سوی عربستان و اعدامی سیاسی بدون رعایت ساده‌ترین معیارهای قانونی خواند.

الوفاق اعلام کرد: بحرین، با خبر اعدام صادق ثامر و جعفر سلطان، دو جوان بحرینی، توسط مقامات سعودی عزادار شد. این اقدام، گامی خطرناک جهت افزایش تنش است.

جمعیت الوفاق بحرین ادامه داد: به باور ما، اعدام این دو جوان بحرینی یک جنایت، اشتباه و اعدامی سیاسی است که بدون رعایت ساده‌ترین معیارهای قانونی و اخلاقی صورت گرفته است.

«نصر الشمری» سخنگوی مقاومت اسلامی نجباء عراق نیز در واکنش به این اعدام‌ها در عربستان سعودی تاکید کرد: این دو شهید هیچ گناهی جز مطالبه آزادی، عدالت، کرامت و رهایی از ظلم نداشتند.

وی خاطرنشان ساخت: آل‌سعود باید بداند که با هر قطره خونی که در سودای حفظ سلطنت می‌ریزد، گرفتارتر خواهد شد و رفته‌رفته پایان خود را رقم می‌زند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا