عرضه محصولات زیست‌فناوری به بازار از سوی ۷۰۰ شرکت دانش‌بنیان



در حوزه زیست‌فناوری حدود ۷۰۰ شرکت در حال تولید محصولات تجاری هستند و این محصولات در بازار نیز عرضه می‌شود.

به گزارش ایسنا، پیش‌بینی‌ها حاکی از این است که ارزش بازار جهانی زیست‌فناوری تا سال ۲۰۲۵ میلادی به ۷۲۷٫۱ میلیارد دلار برسد. عرصه فناورانه‌ای با ارزش افزوده بالا که به یکی از شاخص‌های اصلی توسعه‌یافتگی بدل شده و سرمایه‌گذاری‌های جهانی در این حوزه افزایش چشمگیری یافته است. ایران هم سال‌ها است که در تکاپوی افزایش سهم خود از بازار زیستی دنیا است و تلاش می‌کند حداقل سهم ۳ درصدی از این بازار را کسب کند.

هرچند که تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی تاکنون مانع تحقق این هدف شده، اما پیشرفت‌های کشورمان در حوزه زیست فناوری یکی از نقاط عطف توسعه کشور طی چند سال اخیر بوده و دستاوردهای به دست آمده در این حوزه با فعالیت ۷۰۰ شرکت دانش‌بنیان و فناور و حضور متخصصان و سرآمدان علمی کشور بسیار قابل توجه و ویژه است؛ شرکت‌های دانش‌بنیانی که در حوزه‌های مختلف فعالیت می‌کنند و به نیازهای صنایع کشور پاسخ می‌دهند و بسیاری از آنها به دلیل کیفیت بالا در کشورهای همسایه و برخی بازارهای جهانی نیز عرضه می‌شوند.

ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری نیز برای استفاده بهینه از این توانمندی‌ها با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام داده، به دنبال تزریق افراد متخصص در دانشگاه‌ها به شرکت‌های فعال است تا با کمک آنها توسعه و تولید محصولات را ارتقا دهد.

به نقل از معاونت علمی ریاست‌جمهوری، در این برنامه شرکت‌ها بلوغ و تجاری‌سازی محصول خود را انجام می‌دهند و به این ترتیب در بلندمدت، شرکت‌ها با کمک دانشگاه‌ها و بدون نیاز به حمایت ستاد، تجاری‌سازی محصولات خود را ادامه می‌دهند و فارغ‌التحصیلان نیز از وجود بازار کار مناسب اطمینان خاطر خواهند داشت.

انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا