عضو دفتر سیاسی طالبان: در مسئله کشمیر دخالتی نمی‌کنیم

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «انس حقانی» عضو دفتر سیاسی طالبان اظهار داشت که این گروه مخالف دخالت در امور دیگران است و انتظار دارد دیگران نیز در امور افغانستان دخالت نکنند.

وی افزود: ما خواستار حل مسالمت‌آمیز مسایل هستیم، درهای ما بروی همه باز است، ما خواستار روابط خوب با همه دنیا هستیم.

حقانی درباره گزارش‌ها مبنی بر ارتباط طالبان با سازمان اطلاعات ارتش پاکستان نیز گفت: تبلیغات منفی زیادی در مورد ما وجود دارد و همه آنها اشتباه است. رسانه‌های سراسر جهان و بویژه در هند تبلیغات منفی در مورد ما انجام می‌دهند. این فضا را خراب می‌کند، هیچ سلاح پاکستانی هرگز در جنگ استفاده نشده است، این ادعاها اشتباه و بی‌اساس است.

این عضو ارشد طالبان در ادامه نیز به «نیوز 18» گفت: ما خواستار روابط خوب با هند هستیم، نمی‌خواهیم هیچکس به اشتباه درباره ما فکر کند. هند در 20 سال گذشته به دشمن ما کمک کردند، اما ما آماده‌ایم تا گذشته را فراموش کنیم.

وی در رابطه با موضع طالبان درباره مسئله کشمیر نیز گفت: کشمیر بخشی از حوزه استحفاظی ما نیست و ما در این باره دخالتی نمی‌کنیم چرا که این مغایر با سیاست ماست.

به تازگی «احمدالله وثیق» عضو کمیسیون فرهنگی طالبان نیز اظهار داشت: ما به کشورهای جهان و منطقه و همسایگان وعده می‌سپاریم که افغانستان یک کشور مستقل است و از خاک آن علیه هیچ کشوری استفاده نمی‌شود.

وی با درخواست برای برسمیت شناختن این گروه توسط کشورهای جهان گفت: دنیا افغانستان را به رسمیت بشناسد و در بخش آبادی و سرمایه‌گذاری با ما همکاری کند.

انتهای پیام/.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا