عقب‌گرد مخالفان سوری/«می‌خواهیم با دمشق مذاکره کنیم» – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، مخالفان سوری بعد از نشست امروز خود در ژنو، خواهان بازگشت به مذاکرات مستقیم با دولت سوریه شدند.

در این گزارش آمده است که مخالفان سوری در نشست مذکور تاکید کرده‌اند، تحولات منطقه و جهان به ویژه اوضاع جاری در سوریه، شرایط را برای ازسرگیری مذاکرات با دمشق فراهم کرده است.

پیشتر نیز مخالفان سوری در برخی نشست‌های خود با توجه به پیروزی نظام دمشق و ارتش این کشور در نبرد با جریان‌های تروریستی و به ویژه بازگشت سوریه به کرسی خود در اتحادیه عرب بر لزوم مذاکره با دولت سوریه تاکید کرده بودند.

این در حالیست که پیشتر «فاتح جاموس» یکی از مخالفان سوری و بنیانگذار جریان «راه مسالمت‌آمیز تغییر» در گفتگویی با شبکه المیادین، بر لزوم مذاکره با بشار اسد، رئیس جمهور سوریه برای رسیدن به یک توافق تاکید کرده بود.

جاموس اظهار کرد: بدون گفتگوی واقعی میان اپوزیسیون و رئیس جمهور یا نماینده آن، در واقع نمی‌توان به افقی دست یافت. مخالفان سوریه به ویژه آنان‌که از قوانین بین‌المللی پیروی می‌کند، امروز در درجه بالایی از تجزیه و ازهم‌پاشیدگی قرار دارند.

او افزود: فعالیت مخالفان از سال ۲۰۱۱ تا امروز همزمان با تضعیف قوانین بین‌المللی و گسترش فعالیت قدرت سیاسی با ائتلاف‌های خارجی به ویژه روسیه و ایران کاهش یافته است.

جاموس ادامه داد: در حال حاضر به دلیل اختلاف‌نظرهای عمیق در میان مخالفان و تناقض‌ها میان ترکیه، عربستان و امارات و دیگر عوامل و با وجود تشویق همه‌جانبه بسیاری از مخالفان خارجی از سوی ما، ساختار معارضان در حال بازنگری است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا