علم‌الهدی: وقتی در اثر تحریم اقتصادی، مردم از دین روی‌گردان شدند، خدا دست از نصرت خود برمی‌دارد و همه‌چیز سقوط می‌کند


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: نماینده، ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: دشمن به دلیل دینداری و خداباوری مردم به جنگ نرم و شناختی علیه ملت ایران رو آورده است.

حجت الاسلام سید احمد علم‌الهدی در خطبه سیاسی نماز جمعه این هفته که با حضور پرشور مردم مشهد در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن ایام‌الله دهه مبارک فجر و پیروزی انقلاب اسلامی اظهارداشت: برکات دهه فجر مربوط به ده روز منتج به پیروزی انقلاب نبود، بلکه این برکت در تمام طول تاریخ ۴۴ ساله اخیر شامل حال همه ما بوده و خصوصاً تقارن آن با ایام‎البیض و اعیاد رجبیه بر برکات آن افزوده است.

وی با اشاره به سوره مبارکه فجر گفت: خداوند عالم در قرآن کریم می‌فرماید «وَالْفَجْرِ وَلَیَالٍ عَشْرٍ وَالشَّفْعِ وَالْوَتْرِ وَاللَّیْلِ إِذَا یَسْرِ». تفسیر عبارت «وَالْفَجْرِ» برحسب آیات و روایات، مربوط به روز فرج و ظهور مولایمان امام زمان (عج) است. آیات اول این سوره تصریح بر ایام غیبت و ظهور حجت بالغه الهی دارد و در این فراز، موضوعی که به ما مربوط است، بخشی از این آیه است که فرمود «وَالَّیلِ اِذا یَسر» یعنی قسم به شب زمانی که به صبح مبدل می‌شود و اینجا همان مقامی است که ذات اقدس پروردگار، اشاره به انقلاب اسلامی ما دارد.

نماینده، ولی فقیه در استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: بیش از هزار و ۱۸۰ سال از غیبت امام زمان (عج) می‌گذرد و در این زمان، ما در همان شب درازی هستیم که آخرین لحظات آن که ختم به صبح می‌شود. آن روز که اندیشه مهدویت در سرتاسر عالم گسترش یافته و اسلام‎خواهی برپایه نهضت‌های مردمی در کل دنیا برقرار است، آن زمان است که به «وَالَّیلِ اِذا یَسر» اشاره می‌شود.

علم‌الهدی ادامه داد: یعنی همان زمان که تمام جریان‌های احساسی و فطری بشر در همه نقاط، متوجه این موضوع است که باید مدیریت جهانی به‌صورت یکتا در اختیار نماینده‌ای از طرف خدا باشد و توسعه این اندیشه، در شعاع خون‌های شهدای ما تحقق یافته است. شما پدر‌ها و مادر‌ها همان کسانی بودید که فرزندان شهیدتان را به جبهه‌ها فرستادید تا این واقعیت را در دنیا پخش کنند و این اندیشه را شکل دهند.

عده‌ای در این وضعیت اقتصادی در زمین دشمن بازی می‌کنند

علم‌الهدی تصریح کرد: مشکل امروز ما این است که بدنه فعال جامعه را برادران و خواهران جوانی تشکیل می‌دهند که پیروزی انقلاب را ندیده و محضر امام انقلاب را درک نکرده‌اند. شناخت این بخش از جامعه ما بر مبنای تصاویر و روایتی است که از روز‌های پیروزی انقلاب وجود دارد و بر همان اساس، تصور عمومی آن است که مردم به رهبری یک فرد، به راه افتادند، یک رژیم را ساقط کردند و رژیم دیگری را سرکار آوردند. در این مقام، این فکر در ذهن جوان ما نفوذ می‌کند که چرا این رژیم باید بهتر از رژیم قبل باشد.

وی تأکید کرد: این مسائل به خاطر این است که جوانان ما واقعیت انقلاب را درک نکرده‌اند. جوانان ما نبودند زمانی که شب ۲۱ بهمن، گلوله داغ رژیم طاغوت بر سینه مردم می‌نشست درحالی‌که حتی سلاح سرد در دستان آن‌ها نبود.

امام جمعه مشهد گفت: خدا برای ما روایت می‌کند که مگر ندیدید که ذات اقدس پروردگار با قوم عاد و ثمود چه کرد. برادران و خواهران، خدای امروز ما همان خدای زمان عاد و ثمود است. اینجاست که ذات اقدس پروردگار می‌فرماید «إِنَّ رَبَّکَ لَبِالْمِرْصَادِ» تا به ما بگوید که همواره در کمین ظالمان و مستکبران است.

وی ابراز کرد: خدایی که فرعون را از اریکه قدرت و پادشاهی به لجن‌زار نیل انداخت، با آمریکا و ۴۰ هزار مستشار او در این کشور هم همان کار را کرد. انقلاب ما در امتداد انقلاب انبیا (ع) است و همان‌طور که در آن زمان، خداوند عالم بر دشمنان حق تاخت و معارضان انبیای الهی را سرکوب کرد، در انقلاب ما هم خداوند عالم نشانه‌های قدرت و عظمت خود را به رخ دنیای استکبار کشید و از آن زمان تاکنون، همه توطئه‌ها و فتنه‌های نظام سلطه را هم به برکت همین انقلاب، نقش بر آب کرده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: برای آقاپسر و دخترخانم جوانی که باسواد شده، رشد سیاسی و اجتماعی پیدا کرده، اما نتوانسته آن دوران را درک کند، این ضرورت وجود دارد که تاریخ را تحلیل کنند. در طول تاریخ، از مظالم مغول گرفته تا خون‌خواری‌های امیرتیمور گورکانی و حتی وقایع خون‌بار مشروطه و دوران پهلوی، اتفاقات ناگواری برای مردم مظلوم ما رخ داده، اما علت اینکه ذات اقدس پروردگار، عنایات و نصرت خود را به‌طور مشخص در انقلاب ما به میدان آورد، آن خانمی بود که چادر بر سر، کودکش را از محله حوض خرابه به آغوش گرفت و به میدان ده دی آمد تا درنهایت زیر شنی تانک برود، اما اظهار کند که نه برای دنیا و نان و معیشتش بلکه به خاطر دینش به میدان آمده است.

وی افزود: همان‌طور که ۴۴ سال، شبانه‎روز دشمن تلاش کرده و حتی از قتل ابا نداشته، اما در هر فتنه و توطئه شکست خورده و امروز با ده‎ها مشکل داخلی هم مواجه شده است، بر همین اساس، تا روزی که مردم دین‌خواه باشند و به خاطر ایمان و اسلامشان پای این نظام بایستند، خدا پشتیبان آن‌ها خواهد بود، اما زمانی که در اثر فشار دشمن در حمله نظامی یا تحریم اقتصادی، مردم از دین روی‌گردان شدند، خدا دست از نصرت خود برمی‌دارد و همه‌چیز سقوط می‌کند. اگر مظاهر رنگارنگ دنیا دل ما را فریب داد و دست از دین برداشتیم، دشمن بر ما مسلط خواهد شد و اگرچه بر مبنای «اِنَّ رَبَّکَ لَبِالمِرصاد» خدا در کمین ظالمان است، اما فقط زمانی نشانه نصرت و فتح الهی در زندگی قابل‌مشاهده خواهد بود که مردم اسلام بخواهند و چشم به رضای الهی داشته باشند.

علم‌الهدی گفت: اینجاست که دشمن به جنگ نرم و شناختی اقدام می‌کند تا دین‌مداری و وابستگی فکری و قلبی مردم به خدا را تغییر دهد و شرایطی را ایجاد کند که مردم ما در برابر زن کشف‎ حجاب‎ کرده سکوت کنند.

وی خطاب به جوانان اظهار کرد: فرزندان عزیز من که دوران انقلاب را ندیده‌اید، بدانید که عزت امروز اسلام و این کشور، مرهون خداباوری نسل گذشته شما است که مسئولیت آن امروز برعهده شما قرار دارد. اینجاست که باید مقاومت و مراقبت کرد که پای شما نلغزد، همکار دشمن نشوید، بایستید و خدا هم به همین میزان حمایت خواهد کرد. این را بدانید که خدا کمک می‌کند؛ همان‌طور که ۴۴ سال از این انقلاب دفاع کرد و کار را به جایی رساند که عزت این نظام از روز نخست بیشتر باشد و به‌موازات آن، ذلت و شکست دشمن هم از روز‌های نخست سنگین‌تر باشد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی ابراز امیدواری کرد: ما مردمی بودیم که در میان نسل‌های شیعه از هزار و ۱۸۰ سال قبل تاکنون، چشم باز کردیم و سایه پر برکت، ولی فقیه و حجت امام زمان (عج) را بالای سر خود دیدیم و تاکنون شکرگذار این نعمت بودیم و نشانه این شکرگذاری هم شهدای انقلاب، دفاع مقدس، دفاع از حرم، امنیت و سلامت هستند. از خداوند متعال می‌خواهیم که فرج مولایمان را نزدیک بگرداند و این سایه پربرکت را بر سر همه ما مستدام بگرداند.



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا