عملیات اجرایی طرح صنعتی آهن اسفنجی در بختگان آغاز شد



ایسنا/فارس با حضور وزیر صمت، عملیات اجرایی طرح صنعتی آهن اسفنجی به روش گرم در شهرستان بختگان آغاز شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس پنج‌شنبه ۱۵ دیماه در این مراسم گفت: طرح صنعتی آهن اسفنجی با مشارکت سرمایه‌گذار بخش خصوصی و با ظرفیت یک میلیون  تن در سال و اعتبار ۴۰ هزار میلیارد ریال در زمینی به وسعت ۱۵۰ هکتار و زیربنا ۳۰ هکتار در شهرستان بختگان، آباده طشک احداث می‌شود.

حمیدرضا ایزدی ادامه داد: براساس پیش‌بینی‌ها این طرح تولیدی تا پایان سال ۱۴۰۳ به مرحله بهره برداری خواهد رسید و برای ۲۳۰ نفر اشتغالزایی مستقیم خواهد داشت.

او با اشاره به کاربرد محصولات تولیدی این طرح در فولاد سازی ( شمش و بیلت فولادی ) عنوان کرد: ضرورت اجرای این طرح صنعتی در راستای تکمیل زنجیره درون استانی، ایجاد اشتغال، رفع محرومیت، ایجاد رونق اقتصادی، جلوگیری از خام فروشی، ایجاد ارزش افزوده و کمک به رشد اقتصادی ۸ درصدی است.

ایزدی خاطرنشان کرد: طرح صنعتی آهن اسفنجی از جمله طرح‌های بزرگی است که به لحاظ اقتصادی و ایجاد اشتغالزایی و کمک به پایداری تولید در راستای تکمیل زنجیره فولادی در سایر صنایع وابسته فارس و استان‌های مجاور آن موثر خواهد بود.  

او همچنین به مزایای تولید آهن اسفنجی به روش گرم اشاره کرد ویادآور شد: هزینه ساخت و راه‌اندازی پائین تر، نسبت به واحدهای مشابه، پائین بودن هزینه تعمیرات و نگهداری نسبت به واحدهای مشابه، جلوگیری از خروج ارز، عدم وابستگی به تأمین خارج از کشور، مصرف آب پائین، قابلیت ساخت و اجراء پلنت تولید آهن اسفنجی به روش گرم در ظرفیت‌های مختلف است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس اظهار کرد: آهن اسفنجی، محصولی حاصل از احیای مستقیم سنگ آهن است که دارای عیار بالای آهن بوده و  یکی از دلایل رواج آهن اسفنجی، کمبود ضایعات آهن و افزایش قیمت آن و مشکلات زیست محیطی است، لذا آهن اسفنجی جایگزین مناسبی برای ضایعات آهن بوده بنابراین می‌توان درصد بالایی از مواد اولیه جهت تامین ذوب مورد نیاز واحدهای فولادسازی را بجای استفاده از ضایعات، از طریق آهن اسفنجی تامین کرد. 

انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا