عملیات بیت المقدس از قله های جنگ تحمیلی است



ایسنا/مرکزی رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش گفت: عملیات بیت المقدس از قله های جنگ تحمیلی است و امروز باید توسط افرادی که حاضر در این عملیات بوده اند، بازگویی شود.

امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان ۴ خرداد در صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان مرکزی که به مناسبت سوم خرداد برگزار شد، اظهار کرد: اگر ملتی یا مجموعه ای برای جنگ آماده باشد و از ناملایمات نهراسد در جنگ پیروز خواهد شد؛ جنگ اندازها و مهمات باید همواره آماده باشند چراکه در زمان جنگ فرصت این کارها نیست، مقام معظم رهبری نیز فرموده اند همانند شب عملیات باید یگان ها خود را آماده کنند. 

وی با بیان اینکه آمادگی سبب اعتماد به نفس می شود افزود: یک یگان نظامی و انتظامی و  … باید آماده باشد تا اعتماد به نفس داشته باشد، از طرفی اعتماد به نفس سبب بازدارندگی در مقابل دشمن می شود. 

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش تصریح کرد: ظرفیت های آماده و مولفه های قدرت در کشور ما سبب شد که علیرغم اینکه ۱۳ سال با آمریکا هم مرز بودیم اما نتوانند به کشور ما نفوذ و حمله کنند. امروز نیز این مولفه ها نمایان تر است و باید خود را آماده کنیم. 

پوردستان ادامه داد: شهریور سال ۵۹ که دشمن به کشور ما حمله کرد شرایط کشور مناسب نبود و ارتش درگیر مقابله با ضد انقلاب بود. دشمن در روزهای اول جنگ توانست کمی پیشروی کند اما نیروهای مسلح و مردم خود را به سرعت بازیابی کردند و توانستند مانع پیشروی عراق شوند. در جنگ تحمیلی، آمریکا و شوروی پشت سر صدام بودند و جمهوری اسلامی در آن شرایط در مقابل تمام دنیای استکباری ایستاده بود و این آمادگی ها باید حفظ شود. 

وی با بیان اینکه عملیات بیت المقدس یکی از قله های جنگ ۸ ساله است، گفت: این عملیات باید توسط افراد حاضر در این عملیات بازگویی شود؛ این عملیات ویژگی های منحصر به فرد داشت و در یک شرایطی آغاز شد که رزمندگان ما عملیات فتح المبین را انجام داده بودند و عراقی ها فکر نمی کردند که ما توانمندی اجرای یک عملیات دیگر با چنین حجمی را داشته باشیم اما در کمتر از یک ماه این مهم انجام شد. 

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش اضافه کرد: عبور از رودخانه سخت ترین کار در عملیات ها است که این مهم در عملیات بیت المقدس انجام شد. کشور ما با عزم و ایمان و ولایت پذیری توانست این کار را انجام دهد. 

وی تاکید کرد: اتحاد و همدلی و اخلاص در عمل و تبعیت از فرامین ولایت سه مولفه ای بود که ما را در جنگ پیروز کرد و امروز نیز این مولفه ها باید حفظ شود. امروز حوانان باید پرچمدار کشور باشند. 

پوردستان بیان کرد: امروز در یک پیچ تاریخی قرار داریم که بسیاری از کشورها را با خود برده است اما در این پیچ تاریخی با عنایت خدا و هدایت های رهبری همه اتفاقات به نفع ایران رقم می‌خورد.

وی خطاب به نیروهای مسلح گفت: من به آینده خوش بینم، با قدرت و استقامت و محکم ماموریت ها را انجام دهید و پرچم را محکم بدست بگیرید تا شاهد گشایش های بیشتری در فتوحات ملی و بین المللی باشیم. 

سردار هادی رفیعی کیا؛ فرمانده انتظامی استان مرکزی نیز بیان کرد: در دوران هشت سال دفاع مقدس، حامیان صدام اعلام کردند که تا ۴۸ ساعت دیگر در تهران مصاحبه می‌کنند اما غیرت جوانان این مرز و بوم و شهدایی مثل صیاد شیرازیی، شهید جهان آرا و و شهید باکری‌ها، اجازه یاوه‌گویی‌ به دشمنان نداد. 

وی افزود: امروز نیز همان حماسه سازان و پیروان ولایت در کنار ملّت و فرزندان این مرز و بوم با هوشیاری تمام توطئه های دشمنان نظام و انقلاب را رصد کرده و در سایه وحدت و یکدلی د‍‍‍‍‍‍‍‍ژی استوار در برابر زورگویان بنا کرده اند تا همچون گذشته حریم مقدس جمهوری اسلامی ایران و دستاوردهای گرانبهای آن از چشمان ناپاک نامحرمان مصون بماند. 

رفیعی کیا اضافه کرد: اگر در زمان جنگ تحمیلی خرمشهر ما را خونین شهر کردند اما با مجاهدت حماسه سازان دوباره خونین شهر خرمشهر شد؛ بر اساس اتفاقات سال گذشته،  دشمن با جنگ ترکیبی می‌خواست قلوب جوانان ما را خونین شهری کند اما باز هم نیروهای مسلح در کنار مردم ولایتمدار، این توطئه دشمن را نیز خنثی کردند. 

وی خاطرنشان کرد: دشمن تا دیروز می‌خواست سرزمین ما را احاطه کند اما امروز عقاید را هدف گرفته است.  در اردیبهشت ماه امسال در هر ۵۱ ساعت جان یک شهید تقدیم انقلاب شده است. 

به گزارش ایسنا، سردار محسن کریمی فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی نیز به بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس پرداخت.

انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا