عملیات ناکام نیروهای وابسته به امارات در المهره یمن – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مارب پرس، قبایل محلی در استان المهره یمن مانع ربوده شدن رهبر قبیله‌ای مستقل الحراک الثوری شدند.

در همین ارتباط گزارش شده است که گروه‌های شبه نظامی و نیروهای امنیتی وابسته به استاندار المهره که تحت حمایت امارات متحده عربی هستند، به منزل «مدرم ابو سراج»، رئیس دفتر سیاسی جنبش الحراک الثوری جنوب در استان المهره واقع در شرق یمن یورش بردند تا او را ربوده و به منطقه نا معلوم منتقل کنند، اما این عملیات نیروهای وابسته به امارات ناکام ماند.

براساس گزارش‌ها، تعدادی از شیوخ و نیروهای قبیله‌ای به سرعت در اطراف خانه ابوسراج حاضر شده و نیروهای امنیتی را وادار به ترک منطقه کرده و از ربوده شدن رهبر الحراک الثوری ممانعت کردند.

این اقدام نیروهای وابسته به امارات برای ربایش یک رهبر قبیله‌ای مستقل، تنها چند روز پس از ربودن اسعد جعفر عبدالله سکینه، رهبر این جنبش در عدن توسط شورای انتقالی صورت گرفته است.

امارات تلاش دارد تا قبایل مستقل را در المهره تضعیف کند و از همین رو رهبران قبایلی را که به ابوظبی وابستگی ندارند، شناسایی و دستگیر می‌کند و در مواردی آنها را به مناطق نامعلومی منتقل می‌کند.

جنبش الحراک الثوری جنوب در استان المهره با مداخله نظامی و تجاوزات نیروهای سعودی و اماراتی در یمن به شدت مخالف است و پیش از این نیز از سو استفاده ائتلاف سعودی از شرایط معیشتی جوان جنوب یمن و وارد کردن آنها به نبرد مارب و مرزهای عربستان به شدت انتقاد کرده بود.



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا