عملیات نیروهای فلسطینی علیه یک شهرک صهیونیستی در الخلیل – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، منابع عبری زبان اعلام کردند که شهرک صهیونیست‌نشین «کرمی تسور» در اراضی بیت امر واقع در شمال الخلیل شامگاه روز یکشنبه هدف تیراندازی مبارزان مقاومت فلسطین قرار گرفت.

کمتر از دو ماه پیش نیز، مبارزان فلسطینی به سمت این شهرک در الخلیل تیراندازی کرده و گذرگاه عطاره در رام‌الله را با بمب‌های دست‌ساز هدف قرار داده بودند.

عملیات نیروهای فلسطینی علیه شهرک‌های اشغالی و شهرک نشینان صهیونیست در واقع واکنشی به تداوم اشغال فلسطین است. از سوی دیگر همه مذاکرات سازش با تل آویو تا کنون نه تنها به توقف اشغال فلسطین منجر نشده، بلکه پس از هر دوره مذاکرات سازش، مقامات تل آویو به اشغال بخش‌های بیشتری از کرانه باختری روی آورده اند و از همین رو نیز شهروندان فلسطینی طی چند سال گذشته با رد هرگونه رویکرد سازش در قبال رژیم صهیونیستی، مجموعه‌ای از عملیات‌های مسلحانه را با هدف مقابله با ادامه اشغالگری در دستور کار قرار داده اند.

از سوی دیگر، فلسطینی‌ها سال ۲۰۲۲ را به عنوان یک سال پرتنش سپری کردند و مرکز داده‌های فلسطینی معطی در گزارشی بیان کرد که در سال ۲۰۲۲ عملیات‌ها و اقدامات مقاومتی فلسطینیان در اراضی اشغالی افزایش قابل توجهی داشته است.

در این گزارش آمده است که از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۰ هزار عملیات و اقدام مقاومتی از جمله ۶۳۹ مورد تیراندازی، ۳۳ مورد حمله با سلاح سرد و ۱۳ مورد زیرگیری صهیونیست‌ها با خودرو، اتفاق افتاده است.

در عملیات‌های مقاومتی فلسطینیان در سال جاری ۲۵ صهیونیست به هلاکت رسیده و حدود ۴۲۰ نفر دیگر نیز زخمی شدند که این بالاترین آمار تلفات صهیونیست‌ها از سال ۲۰۱۵ به بعد است.

بارزترین عملیات مقاومتی که لرزه بر اندام صهیونیست‌ها انداخت، عملیات انفجار دوگانه در ایستگاه‌های اتوبوس شهر قدس بود که به هلاکت یک صهیونیست و زخمی شدن ۲۲ نفر دیگر انجامید.

در سال جاری گروه‌های مقاومتی جدیدی در کرانه باختری اعلام موجودیت کردند که شاید یکی از معروف‌ترین آن‌ها گروه عرین الاسود باشد که در کرانه باختری به ویژه شهرهای نابلس و جنین علیه اشغالگران اسرائیلی می‌جنگد.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که تلاش‌های دشمن صهیونیستی و عملیات‌های نظامی گسترده آن در کرانه باختری به هیچ وجه نتوانسته جلوی قدرت گرفتن گروه‌های مقاومت در این منطقه را بگیرد و هر روز شاهد تقویت بیشتر این گروه‌ها و حمایت‌های مردمی بیشتر از آن‌ها هستیم.

تا به امروز گروه‌های مقاومت در غزه اصلی‌ترین دغدغه و نگرانی رژیم صهیونیستی بودند اما اکنون تقویت گروه‌های مقاومت در کرانه باختری که هزاران نظامی اسرائیلی در آنجا مستقر هستند، به کابوسی وحشتناک برای صهیونیست‌ها تبدیل شده است.



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا