غضنفرآبادی: امام (ره) دنبال مال و مقام دنیا نبود



رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: برای امام (ره)  مقام مهم نبود بلکه رسالت برای امام مهم بود. امام آمد و برای احیای اسلام زندگی کرد.

حجت الاسلام موسی غضنفرآبادی در گفت‌وگو با ایسنا، در آستانه سالگرد ارتحال امام (ره)، درباره برجسته‌ترین ویژگی های شخصیتی امام (ره) قبل از پیروزی انقلاب، بعد از پیروزی انقلاب و در زمان جنگ تحمیلی، بیان کرد: از نظر بنده امام (ره) برای خودش زندگی نکرد یعنی امام مانند پیامبران زندگی کرد، پیامبران برای انجام رسالت به این دنیا آمدند، امام نیز برای انجام رسالت آمد و رسالتی را بر دوش خود برای احیای اسلامی می دید.

وی در ادامه اظهار کرد: امام به دنبال زر اندوزی، مقام و زرق و برق نبود، امام بی اعتنا به دنیا و ساده زیست بود، امام(ره) پیامبرگونه زندگی کرد، برای امام رسالت مهم بود و این شاخصه وجود امام است.

نماینده مردم بم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: امام آمد و برای احیای اسلام زندگی کرد، انقلاب نیز در جهت احیای اسلام بود. امام این شاخصه بسیار مهم را داشت که امام شد. برخی ها فقط در تلاش هستند که از مال و مقام دنیا برای خود جمع کنند اما امام هیچ تلاشی برای اینکه چیزی را برای خودش از دنیا جمع کند، نکرد.

غضنفرآبادی گفت: آن زمان به امام پیشنهاد میلیون ها تومان پول دادند اما امام قبول نکرد چون امام یک رسالت مهمی را دنبال می کرد که آن احیای اسلام بود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا