فدراسیونی که یکسال رییس ندارد!


فدراسیون سوارکاری حدود یکسال گذشته شرایط عجیب و غریبی را تجربه کرد و بدون رییس اداره شد و این وضعیت تا برگزاری مجمع انتخاباتی که زمان آن مشخص نیست، کماکان ادامه دارد.

به گزارش ایسنا، در حالی که قرار بود مجمع انتخاباتی فدراسیون سوارکاری شنبه ۲۱ خرداد سال گذشته با حضور سه نامزد شامل محمد کاظمیان، ‌محمد اسد مسجدی و مسعود خلیلی برگزار شود، وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد به دلیل بررسی و رسیدگی به ادعاها و شکایت‌های واصله برخی کاندیداهای احراز پست ریاست این فدراسیون، انتخابات این فدراسیون باید با ۱۰ روز تعویق برگزار شود اما در نهایت فدراسیون سوارکاری اعلام کرد که مجمع انتخاباتی این فدراسیون ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ برگزار می‌شود و به صورت رسمی از سوی وزارت ورزش و جوانان در خصوص لغو یا عدم برگزاری انتخابات تصمیمی اعلام نشده است.

بر فدراسیون سوارکاری چه گذشته؟

مجمع انتخاباتی فدراسیون سوارکاری ایران، ۲۱ خرداد سال ۱۴۰۱ در محل کمیته ملی المپیک برگزار شد و ۴۷ نفر از اعضای حاضر در مجمع، برگ رای خود را به صندوق انداختند و در پایان مسعود خلیلی با ۴۵ رای به عنوان رییس فدراسیون سوارکاری انتخاب و ۲ مورد از آرای ماخوذه به دلیل مخدوش بودن باطل اعلام شد. محمدکاظمیان، ‌محمداسد مسجدی و مسعود خلیلی نامزدهای واجد شرایط شرکت در انتخابات فدراسیون سوارکاری بودند که مسجدی و کاظمیان ۲ نامزد انتخابات ریاست این فدراسیون در مجمع غایب بودند و غیبت آن‌ها به منزله انصراف تلقی شد.

نکته قابل تامل اینکه در شرایطی که قرار بود محمد پولاگر، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان، مجید شهیدی به عنوان مدیر کل حراست وزارت ورزش و جوانان، پریچهره، سرپرست دفتر امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی وزارت ورزش و جوانان و سیاوشانی به عنوان معاون امور مجامع فدراسیون‌های ورزشی در مجمع انتخاباتی فدراسیون سوارکاری حضور پیدا کنند، همگی غایب بودند و ناصر رزاقیان، رییس هیات استان گلستان در غیاب پولادگر به عنوان رییس مجمع، انتخاب شد.

فدراسیونی، یکسال بدون رییس!

توقف انتصاب سرپرست فدراسیون

با شکایت مسعود خلیلی از وزارت ورزش و جوانان، دیوان عدالت اداری دستور موقتی مبنی بر توقف اجرای ابلاغیه با موضوع انتصاب سرپرست فدراسیون سوارکاری صادر کرد. ۲۳ شهریور سال ۱۴۰۱ بود که از سوی وزیر ورزش و جوانان، محمود حیدری به عنوان سرپرست فدراسیون سوارکاری معرفی شد اما طولی نکشید که پس از  شکایت مسعود خلیلی از وزارت ورزش و جوانان و دستور موقت دیوان عدالت اداری مبنی بر توقف اجرای ابلاغیه با موضوع انتصاب سرپرست فدراسیون سوارکاری، وزیر ورزش و جوانان ۱۵ آذر سال جاری در حکمی رضا زندی خواری را به عنوان سرپرست فدراسیون سوارکاری منصوب کرد.

زمان بر اساس اعلام وزارت ورزش و جوانان به ایسنا، اعلام شد: با توجه به عدم حضور رییس مجمع به عنوان ناظر بر فدراسیون های ورزشی در انتخابات، مجمع ابطال و سرپرست فدراسیون منصوب شد و در ادامه با توجه حکم دیوان عدالت اداری، حکم سرپرست فدراسیون بدون اعتبار و سرپرست جدید فدراسیون (رضا زندی) منصوب شد.

انتخابات سوارکاری ابطال شد

پس از برگزاری انتخابات فدراسیون سوارکاری، محمد کاظمیان و محمد اسدمسجدی در شعبه ۳۵ دیوان عدالت اداری با موضوع شکایت و خواسته «درخواست ابطال انتخابات غیرقانونی مورخ ۱۴۰۱/۰۳/۲۱ فدراسیون سوارکاری» خواستار ابطال انتخابات فدراسیون سوارکاری شدند که در نهایت پس از صدور رای اولیه از سوی شعبه دیوان عدالت اداری مبنی بر ابطال انتخابات مورخ ۱۴۰۱/۰۳/۲۱ فدراسیون سوارکاری جمهوری اسلامی ایران، از سوی مسعود خلیلی به دلیل اعتراض به رای صادره، درخواست تجدیدنظر خواهی شد و شعبه تجدیدنظر دیوان عدالت اداری در این رابطه تصمیم‌گیری کرد.

پس از تجدید نظرخواهی و اعتراض ثالث مسعود خلیلی نسبت به دادنامه بدوی شعبه ۳۵ دیوان عدالت اداری برای تایید انتخابات فدراسیون سوارکاری، با دفاعیات حقوقی به عمل آمده توسط اداره کل حقوقی و املاک  وزارت ورزش و جوانان، شعبه ۲۶ تجدیدنظر دیوان عدالت اداری، رای ابطال مجمع انتخاباتی فدراسیون سوارکاری را تایید کرد تا مجددا تشریفات اداری و قانونی برای برگزاری مجدد مجمع انتخاباتی ریاست فدراسیون سوارکاری برگزار شود.

فدراسیونی، یکسال بدون رییس!

۵ نامزد انتخابات فدراسیون سوارکاری

بازه زمانی ۱۰ روزه ثبت نام نامزدهای ریاست فدراسیون سوارکاری از چهارم اردیبهشت سال جاری آغاز شد و در مجموع ۱۰ روز کاری به طول انجامید و از ١٢ کاندیدای انتخابات ریاست فدراسیون، ۵ نفر از نظر مدیریتی تأیید صلاحیت شدند که شامل محمداسد مسجدی،  فیض‌الله پیری شرفوندی، رضا زندی خواری،  محمد کاظمیان و سید رضا میرابوطالبی است اما هنوز تاریخ برگزاری انتخابات هنوز مشخص نشده است و باید منتظر تایید صلاحیت نهایی نامزدها ماند؛ مدارک نامزدها جمع‌آوری و به وزارت ورزش و جوانان ارسال می‌شود و کمیسیون‌های مربوطه در راستای تطبیق شرایط، تشکیل خواهند شد و در صورت اعتراض نامزدها به نظر کمیسیون بدوی، حق اعتراض محفوظ است و پس از آن مراجع نظارتی نسبت به تایید صلاحیت نهایی اقدام می‌کنند.

فدراسیون سوارکاری و یکسال بلاتکلیفی

سوارکاری ایران طی سالیان گذشته با مسائل عدیده‌ای روبرو بوده است؛ از اعمال تصمیمات غلط و خارج از ضوابط که منجر به افزایش هزینه مالکان اسب و ایجاد ابهام در ساختار مدیریتی با تمرکز هزینه‌های دریافتی از مالکان، شده است تا عدم توجه به نقش نظارتی و اتخاذ تصمیمات غیرتخصصی، منجر به افزایش هزینه‌ها به صورت گزاف شده است. علاوه بر این مدیریت‌های مداخله گرایانه و خارج از وظیفه رسمی، ابهام در سیستم ارسال نمونه‌های دوپینگ اسب‌های ورزشی به خارج از کشور در حالی که در آزمایشگاه‌های داخلی کاملا قابل انجام است، ابهام در مدیریت تبعیض‌آمیز در ساختارهای مدیریتی مرتبط و ابهام در نصب میکروچیپ‌های از رده خارج و بدون مجوز با قیمت بسیار بالا و توزیع به صورت کاملا انحصاری از دیگر مواردی است که می‌توان به آن اشاره کرد و حساسیت‌ نهادهای نظارتی را در پی داشته و منجر به تحقیق و تفحص از وزارت ورزش و جوانان در خصوص عملکرد فدراسیون سوارکاری جمهوری اسلامی ایران شده است.

حال باید منتظر ماند و دید در نهایت پس از یکسال و چند ماه فدراسیون سوارکاری با چه سرنوشتی مواجه خواهد شد و چه کسی ریاست این فدراسیون بسیار مهم‌ را که از اهمیت بسیار بالایی به ویژه در سطح مالی برخوردار است، بر عهده خواهد گرفت.

انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا