فرار خفت بار؛ سرآغازی برای فروپاشی آمریکا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، محمدرضا فرقانی، کاردار سابق ایران در کابل با برنامه «رویداد» در مورد حوادث اخیر در افغانستان مصاحبه تلفنی کرد.

وی با بیان اینکه اشغالگری افغانستان توسط نیروهای متجاوز آمریکایی و متحدان غربی آن به بهانه حملات 11 سپتامبر انجام شد گفت: آمریکا با تحلیل و کسب اطلاعات غلط، نیروهای طالبان افغانستان را عامل حمله دانست و این کشور را به مدت 20 سال در اشغال خود درآورد که تعداد زیادی از مردم این کشور کشته و عده بسیاری معلول و آواره شدند.

کاردار سابق ایران در کابل با بیان اینکه آمریکایی‌ها به دنبال تغییر زندگی و فرهنگ افغانستان هستند بیان کرد: در طی 20 سال گذشته آمریکا بیش از 2 تریلیون دلار برای افغانستان سرمایه گذاری کرده اما نه تنها نتیجه نگرفت که نیروها مقاومت کردند و در نهایت آمریکا با خفت و ذلت افغانستان را ترک کرد.

فرقانی اظهار کرد: فرار آمریکا در قرن حاضر نشان دهنده استیصال و یأس آمریکا از سیاست های خود در گوشه و کنار جهان است و همچنین سرآغاز سلسله فرارها و عقب نشینی آمریکا از مناطق مختلف جهان به شمار می رود.

وی با بیان اینکه آمریکا در حال نزدیک شدن به پایان عمر یک جانبه گرایانه خود می رسد خاطرنشان کرد: این فرار سرآغاز فروپاشی آمریکا و قدرت آنها در جهان است.

کاردار سابق ایران در کابل از تلاش آمریکا برای سرپوش گذاشتن روی فرار خفت بارشان یاد کرد و افزود: آمریکایی ها خروج خود را همزمان با ناآرامی های داخل افغانستان می کنند و در تلاش هستند با گروه های مخرب تروریستی مانند داعش ارتباط گیرند و کارهای خود را در افغانستان اجرا کنند.

 

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا